کد خبر: 523414
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۲
نقطه اشتراك همه نامزدهاي رياست جمهوري برائت از فتنه‌گران و جريان انحرافي است
در اين ميان مواضع صريح درباره فتنه و انحراف موضوعي است كه كمتر كانديدايي درباره آن مورد پرسش قرار نگيرد. اين مسئله البته گوياي اين واقعيت است كه دو جريان مورد نظر به خاطر عملكرد غيرقانوني كه داشته‌اند كمترين جايگاهي در ميان افكار عمومي و ملت ندارند. از اين رو كانديداهاي انتخابات مي‌كوشند براي دوري جستن از هرگونه شائبه و نسبت با فتنه و انحراف از آنها اعلام برائت نمايند. سابقه ساختارشكني و رفتارهاي غيرقانوني فتنه و انحراف كمترين ترديدي را باقي نگذاشته است كه اين دو گرچه ممكن است اينگونه به نظر بيايد كه داراي نگاه‌هاي متفاوت باشند، اما بدون ترديد مسير حركتي آنها در يك نقطه به هم مي‌رسد و آن ايجاد چالش در نظام با پشتوانه‌هاي مالي و فكري خارجي است.

بنابراين اعلام برائت كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري از اين دو جريان، طيف و گروه خاصي را نمي‌شناسد و از اصلاح‌طلب گرفته تا اصولگرا با گرايش‌هاي مختلف در محكوم‌كردن آنها اشتراك نظر دارند. از اين رو است كه كانديداهاي حاضر در انتخابات رياست جمهوري از عارف، جهانگيري، شريعتمداري و كواكبيان اصلاح‌طلب گرفته تا كانديداهاي اصولگرا، در محكوم كردن فتنه و انحراف اشتراك نظر دارند. از اين رو است كه محمدرضا باهنر هنگامي كه روز گذشته در جمع روحانيان استان مازندران قرار گرفت، در سخنراني خود گريزي هم به جريان فتنه زد و با تأكيد بر اينكه چالش امروز كشورمان ديگر مسئله مشروعيت نيست، تأكيد كرد: حتي فتنه‌گران و عوامل فتنه به اشتباه خود پي برده‌اند و در پي بازسازي رابطه خود با نظام هستند.
دكتر علي اكبر ولايتي ديگر كانديدايي بود كه روز گذشته در مواضعي آشكار فتنه و انحراف را محكوم و تأكيد كرد بايد جلوي انحراف ايستاد. ولايتي كه در جلسه هفتگي شوراي انصار حزب الله حضور يافته بود، خاطرنشان كرد: هر كسي كه در جريان فتنه در طريق رهبري گام برنداشت و درباره فتنه موضع‌گيري نكرد، كارش درست نبود، چراكه آن زمان، زمان امتحان بود. ولايتي در پاسخ به سؤالي درباره جريان انحرافي هم گفت: خط صحيح خط تبعيت از ولايت و رهبري است و هر كس كه از خود اجتهاد كرد و حرف ديگري زد نبايد مورد توجه قرار گيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار