کد خبر: 656621
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
رئیس سازمان حج و زیارت در گرگان گفت :
سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در جمع کارگزاران زیارتی استان گلستان گفت : استان گلستان با وحدت و همزیستی مسالمت آمیزی شیعه و سنی الگوی کشور ماست و من در دوران دفاع مقدس و دوران هشت ساله اسارت خودم دیدم که اقلیت ها که الگوی اخلاق بودند چشم طمع دشمن را کور کردند و به کشور عزت و افتخار دادند .

اوحدی افزود: الان هم فرزندان نظام در مذاکرات هسته ای با قدرت ظاهر شدند و حتی شرط می گذارند و استکبار بداند که ایران لیبی نیست که هر کاری دلشان خواست بکنند و نفت ما را سوار کشتی کنند و ببرند و بدانند که دانش هسته ای ما بومی شده است .

وی با اشاره به سفر 10 سال پیش جک استراو گفت : 10 سال پیش بحث بر سر این بود که ایران 200 سانتریفیوژ بیشتر نداشته باشد اما امروز 19 هزار سانتریفیوژ داریم و این دانش هسته ای که بومی شده ثمره خون شهداست .

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: خون شیعه و سنی باعث عزت مسلمین شده و امروز اگر از وحدت شیعه وسنی صحبت می شود از وحدت اعتقادی و مبنایی سخن می گوییم وظلمی که داعش در عراق بوجود آورده به هیچ وجه پایدار نیست و بساط تکفیری های بعثی داعش برچیده خواهد شد.

سعید اوحدی ادامه داد: در بحث واگذاری اختیارات حج و زیارت به کارگزاران آن بخشی که در اختیار سازمان هست که مشخص است اما سایر بخش ها را می توانیم واگذار کنیم و اعتقاد داریم کارهای حج و زیارت باید توسط کارگزاران زیارتی بازنشسته و فعال انجام شود و حتی بازرسی ها را می توان به کارگزاران سپرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاهش به مقوله حج و زیارت همان نگاه رهبری است تصریح کرد: باید حرمت و حقوق زایر رعایت شود و همه تلاش کنند تا از این خوان الهی بهره مند شوند .

رئیس سازمان حج و زیارت افزود : متاسفانه تاکنون موضوع اقتصاد زیارت مغفول مانده و ما در دیداری که با جنتی وزیر ارشاد و رئیس جمهور داشتیم و گزارشی که به رهبری دادیم این موضوع تاکید شد و امیدواریم به سمتی برویم که اقتصاد زائر را فعال کنیم ، در حال حاضر 9 هزار میلیارد تومان دارایی زائر نزد بانک ها هست و این پول باید در جهت رفاه زائر قرار بگیرد .

سعید اوحدی بیان کرد: 1 میلیون و 300 هزار دلار گردش مالی زائر است که در حوزه اقتصادی چنین گردش مالی کم داریم اما ما چقدر از این موضوع برای زائر بههه برده ایم ؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر