کد خبر: 657952
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
رییس شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد:
رییس شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد از جمع آوری سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

علی محمد اسلامنش رییس شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود سه میلیارد و 600 میلیون تومان زکات در قالب زکات واجب، مستحبی، محرومین و... در استان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین زکات جمع آوری شده مربوط به زکات مستحبی است اظهار داشت: زکات جمع آوری شده در جهت حمایت از محرومان و انجام پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

اسلامنش با اشاره به نزدیک شدن عید سعید فطر در خصوص برنامه ای ستاد جهت جمع آوری زکات فطریه روزه داران گفت: بر اساس فتاوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید اولویت هزینه کرد زکات فطریه برای فقرا است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به هیچ عنوان مجاز به مصرف وجوه زکات فطریه در پروژه های عمرانی نمی باشد افزود: مبالغ جمع آوری شده صرفا باید به نیازمندان دارای اولویت پرداخت گردد.

اسلامنش افزود: بنا به اذن مقام معظم رهبری تنها دبیرخانه شورای زکات کشور مجاز به جمع آوری زکات فطریه است و سایر سازمان ها باید نیازمندان مورد نظر خود را به مراکز نیکوکاری یا مساجد محل سکونت که نماز در آن برگزار می شود معرفی کنند تا از محل زکات جمع آوری شده به آنها کمک شود.

وی افزود: در این راستا تمهیدات لازم در خصوص جمع آوری زکات فطریه روزه داران در مساجد محل برگزاری نماز عید سعید فطر صورت گرفته است.

رییس شورای زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: زکات جمع آوری شده در مساجد پس از شمارش با حضور ائمه جماعت و هیئت امنا مساجد حتی الامکان تا قبل از ظهر بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر