کد خبر: 657954
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد:
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان یزد از امضا قرار داد بین این شرکت و قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیاء جهت انتقال ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب سد بهشت آباد به این استان خبر داد.

مهندس حسن غفوری ، با اشاره به امضای قرار داد اجرای خط دوم آبرسانی به یزد بین این شرکت و قرارگاه سازندگی خاتم الاوصیا، گفت: با امضا این قرار داد 150 میلیون مترمکعب آب در سال از سد بهشت آباد به یزد انتقال داده می شود.

وی طول مسیر این خط را 450 کیلومتر اعلام کرد و افزود: احداث تصفیه خانه، 13 کیلومتر تونل، چهار ایستگاه پمپاژ و 14 مخزن فشار از دیگر مشخصات و اقدامات ان طرح می باشد.

غفوری مبلغ اجرای قرار داد اجرای خط دوم آب رسانی به استان را 15 و 280 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: مبلغ هفت میلیارد نیز جهت تامین ورق این خط مورد نیاز است.

وی افزود: با حمایت مسئولان استان و به شرط تأمین منابع مالی مورد نیاز این پروژه در مدت پنج سال اجرا و یکسال بهره برداری توسط پیمانکار، به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد بر لزوم تامین منابع آب پایدار برای استان تاکید کرد و گفت: نیاز آب استان تا سال 1425 به 800 میلیون متر مکعب می رسد.

وی با اشاره به برداشت یک میلیون و 200 مترکعب آب از سفره های زیرزمین افزود: در طول پنج سال گذشته کیفیت آب چاه های استان به دلیل افزایش مصرف و کاهش بارندگی کاهش یافته است.

غفوری با بیان اینکه از نظر سختی آب های زیرزمینی، در آینده منابع مناسبی برای شرب نخواهند بود اظهار داشت: حتی میزان آبی که از خط دوم آبرسانی به یزد انتقال داده می شود پاسخگوی نیاز آبی استان نمی باشد و ما مجبور به انتقال آب خارج از حوضه، به یزد می باشیم.

غفوری با بیان اینکه موضوع تامین آب استان در دراز مدت علاوه بر خط دوم انتقال آب از بهشت آباد تامین آب از خلیج فارس و دریای خزر است گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای خزر باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شود.

وی افزود: آبی که از خلیج فارس و دریای خزر تامین می شود قابل استفاده در صنایع و معادن است و دولت هیچگونه تعهدی برای تامین آب بخش صنعت و معدن ندارد به همین دلیل باید بخش خصوصی هزینه های آن را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با اشاره به هزینه بالای آب انتقالی از خلیج فارس به استان گفت: هر لیتر آب انتقالی حداقل 10 هزار تومان هزینه دارد در حالی که اکنون آب در استان هر مترمکعب 250 تومان به دست مردم می رسد.

وی ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان جهت حل مسئله آب استان تأکید کرد: همچنان که مسئولان همیشه و مستمر پیگیر مسئله آب استان بوده اند باید برای تأمین منابع مالی اجرای خط دوم آبرسانی به یزد حمایت و تلاش بیشتری کنند تا این پروژه حیاتی برای استان در موعد مقرر پایان یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر