کد خبر: 660613
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین عنوان کرد
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: حضور متکدیان و معتادان در سطح آرامستان‌های قزوین مشکل‌ساز شده و مسائل متعددی را به وجود آورده است.
]غلامرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در قزوین اظهار کرد: وجود معتادها و متکدیان در سطح آرامستان مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است و راهی برای دستگیری آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: حضور معتادان در سطح آرامستان تبعاتی هم به دنبال دارد که می‌توان به فروش موادمخدر اشاره کرد. بارها این مسئله در سطح آرامستان دیده شده و از نیروی انتظامی تقاضا داریم همکاری لازم را در این زمینه مبذول دارد و برخورد لازم را انجام دهد.

این مسئول در خصوص متکدیان عنوان کرد: متکدیان در سطح آرامستان بهشت فاطمه (س) به وفور دیده می‌شوند و چنان حرفه‌ای و هماهنگ با مکان مبدأ که امامزاده حسین (ع) است حرکت می‌کنند که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده‌اند.

ابراهیمی افزود: مردم که عزیزی را از دست داده‌اند چنان تحت تاثیر هستند که به سوءاستفاده این متکدیان اهمیتی نمی‌دهند و بها را پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین در ادامه بیان کرد: تقاضا داریم ماموران مبارزه با متکدیان در ساعات غیر پیک وارد عمل شده و متکدیان را شناسایی و دستگیر کنند اما تا کنون برخورد لازم انجام نشده است.

وی در ارتباط با کارکنان آرامستان و مشکلات آنها سخن گفت و اظهار داشت: ماموران دفن در بین پرسنل ما بیشتر از سایر کارکنان مورد توهین قرار می‌گیرند، این افراد نه تنها از سوی مردم بلکه از سوی خانواده‌هایشان نیز طرد شده‌اند و حتی در مواردی در حسرت دیدار و روبوسی با عزیزانشان می‌مانند.

ابراهیمی علت این مشکلات را در فرهنگ مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مواردی حتی مشاهده شده که برخورد فیزیکی صورت می‌گیرد که این امر خوشایند نیست و فرهنگ مردم قزوین را خدشه دار می‌کند. نباید این نکته را فراموش کرد که اگر این ماموران نباشند شاید عده‌ای از مردم توان دفن عزیزانشان را نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین با اشاره به مشکل رفت و آمد عنوان کرد: مشکلات ترافیکی از مهم‌ترین مشکلات است و برای تعریض جاده در حال حاضر بودجه‌ای در اختیار نداریم.

وی اضافه کرد: در داخل آرامستان بهشت فاطمه با نصب علائم راهنمایی و رانندگی تا حدودی این مشکل حل شده است اما در روزهای آخر هفته که ساعات اوج تردد در این مسیر است مشکلات بسیاری پیش رو داریم که با وضعیت اقتصادی که با آن مواجه هستیم بعید می‌دانیم که این امر در اولویت‌های سازمان باشد.

این مسئول در خصوص رفع این مشکل گفت: در نظر داریم قسمت جنوبی را برای پارک خودروها در نظر بگیریم و برای خروج خودروها از آرامستان از درب دیگری استفاده کنیم.

ابراهیمی اظهار کرد: با مالکان همسایه صحبت‌هایی انجام شده است که زمین خود را واگذار کنند و با سازمان مشارکت کنند و زمین خود را در اختیار بگذارند تا به ساخت مکان‌هایی از جمله پارکینگ، رستوران و سالن ترحیم بپردازیم اما به دلایلی انجام نشد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین بیان کرد: آرامستان بهشت فاطمه از سه طرف به جاده منتهی می‌شود و از طرف دیگر به باغات و این امر از فعالیت ما در این زمینه می‌کاهد.

وی با اشاره به تشییع جنازه‌های دستی گفت: تشییع جنازه‌های دستی از امامزاده حسین (ع) به سمت بهشت صدر و بهشت حسینی مشکلات متعددی در پی دارد. با توجه به کمربند جمهوری که مسیر ترانزیتی است علاوه بر بحث ترافیک امکان تصادف را نیز افزایش می‌دهد که از شهروندان خواستاریم از این کار ممانعت کنند.

ابراهیمی از کمبود منابع آب شهری سخن گفت و اذعان داشت: با توجه به کمبود آب که چندی است با آن مواجه هستیم در نظر داریم از منابع آبی دیگری برای شست‌وشوی اموات و آبیاری فضای سبز استفاده کنیم در این راستا از طرح قطره‌ای کردن آبیاری‌ها استفاده خواهیم کرد تا علاوه بر رفع مشکل کم‌آبی قزوین به چرخه ملی هم کمکی کرده باشیم.

این مسئول در خصوص تصفیه آب تاکید کرد: آب شست‌وشوی اموات پس از تصفیه برای آبیاری باغات استفاده می‌شود و در مواردی مشاهده شده از آب آرامستان برای آبیاری باغات اطراف بهره می‌گیرند که پسندیده نیست.

ابراهیمی در پایان عنوان کرد: باید گروهی متشکل از شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور، دادگستری، اداره بهداشت و غیره تشکیل شود تا برای این مشکلات و مشکلاتی از این دست تصمیم‌گیری کنند و رأی صادر شود و به مرحله عمل برسد تا این مشکلات ضدفرهنگی از بین برود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر