کد خبر: 663542
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اعلام آمادگی برای معرفی یزد به عنوان شهر خلاق معماری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اعلام آمادگی برای معرفی یزد به عنوان شهر خلاق معماری خبر داد.

محمدمهدی شرافت گفت : استان یزد در سال 91 در زمینه آمار سفر در کشور رتبه پنجم را داشت که این رتبه در سال 92 به جایگاه چهارم رسیده و یزد بعد از استانهای خراسان رضوی، اصفهان و شیراز قرار گرفته است.

وی با اشاره به سرمایه گذاریهای بخش خصوصی در حوزه گردشگری در استان یزد بیان کرد: تاکنون 18 قرارداد با 5 میلیارد تومان سرمایهگذاری منعقد شده است که بخشی از آن مربوط به احداث هتل است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارداد احداث و راه اندازی پنج هتل پنج ستاره در استان یزد در دست بررسی است که دو مورد از آنها نهایی شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز میشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به بافت تاریخی یزد خاطرنشان کرد: بافت تاریخی یزد از بافتهای منحصربهفرد به شمار میرود اما اگر روند برخورد با بافت تاریخی به همین شکل ادامه یابد، به زودی از بافت تاریخی چیزی باقی نخواهد ماند.

شرافت با بیان اینکه یکهزار و 500 هکتار از بافت تاریخی یزد ثبت ملی شده اما واقعیت این است که بیش از 2هزار هکتار بافت ارزشمند در یزد موجود است، افزود: متاسفانه بخشهای ثبت نشده به حال خود رها شده و دخل و تصرف در آنها بسیار است که این امر سبب وارد آمدن خسارت به بافت ثبت شده نیز میشود.

شرافت با اشاره به اینکه میبد به عنوان شهر خلاق معرفی شده است، بیان کرد: مباحثی در مورد معرفی شهر یزد به عنوان شهر خلاق معماری نیز مطرح شده که میراث فرهنگی در این زمینه آماده انجام کارهای لازم است زیرا یزد در زمینه معماری حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر