کد خبر: 664943
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶
در جشنواره ميراث معنوي صورت گرفت؛
معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: در جشنواره ميراث معنوي تمامي رشته‌هاي صنايع‌دستي و فنون سنتي استان سمنان كه در فهرست ميراث ناملموس به ثبت رسيده است، به نمايش عموم گذاشته شد.

 «جعفر صفاخواه» اظهار داشت: 23 رشته صنايع‌دستي و فنون‌سنتي استان سمنان در فهرست ميراث ناملموس به ثبت رسيده و در قالب 15 غرفه در اين جشنواره به نمايش گذاشته شد.

وي افزود: جاجيم‌بافي، قلمكارسازي، سفالگري، گليم بافي، نمدمالي، دست‌بافته هاي سنتي، سوزن‌دوزي، لاك تراشي، گليچ بافي و ... از جمله ميراث ناملموس به ثبت رسيده استان سمنان است كه در اين نمايشگاه عرضه شد.

وي با اشاره به استقبال چشمگير مردم استان از اين جشنواره، گفت: جشنواره ميراث معنوي فرصت مناسبي براي عرضه و نمايش توليدات صنايع دستي و معرفي آئين‌هاي سنتي استان سمنان بود.

صفاخواه با تاكيد بر منحصر به فرد بودن بسياري از توليدات صنايع دستي و فنون سنتي استان سمنان گفت: برخي صنايع دستي استان از جمله سفال و سراميك و بافته هاي در نوع خود در كشور بي نظير است.

وي يكي از نقاط قوت اين جشنواره را "تاكيد بر نقش و مشاركت زنان" دانست و افزود: بسياري از محصولات صنايع دستي و فنون سنتي استان توسط بانوان توليد مي‌شود.

بنا بر تعريف يونسكو، ميراث معنوي شامل سنت‌ها و ابرازهاي شفاهي،هنرهاي نمايشي، اقدامات اجتماعي، آيين‌ها و جشنواره‌ها،  دانش و اقدام‌های مربوط به طبيعت و جهان و مهارت در هنرهاي دستي سنتي است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر