کد خبر: 675369
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
دست خالي كاروان ايران در نخستين روز بازي‌هاي آسيايي
روز اول بازي‌هاي آسيايي براي كاروان ايران بدون مدال به پايان رسيد تا همه در انتظار روزهاي آينده براي كسب مدال باشند...
سعيد احمديان- خبر‌نگار اعزامي «جوان» به اينچئون
روز اول بازي‌هاي آسيايي براي كاروان ايران بدون مدال به پايان رسيد تا همه در انتظار روزهاي آينده براي كسب مدال باشند. در پايان اولين روز چين، كره‌جنوبي و قزاقستان در رده‌هاي اول تا سوم جدول توزيع مدال‌ها قرار گرفتند. 
 
به جا مانده از افتتاحيه
 
كره‌اي‌ها جمعه شب هر چه داشتند رو كردند تا يك افتتاحيه به يادماندني را در تاريخ بازي‌هاي آسيايي ثبت كنند. در اين ميان چهره‌هاي مشهور سينما و موسيقي كره نقش اصلي اين مراسم بودند. از يانگوم بازيگر مشهور كره‌اي گرفته تا ساي باي خواننده مطرح اين كشور، دو چهره‌اي كه در بخش‌هاي پاياني افتتاحيه حضور پيدا كردند. لي يانگ  كه در ايران به يانگوم معروف است، دو كودكي را كه مشعل بازي‌هاي آسيايي را روشن كردند همراهي مي‌كرد تا يكي از چهره‌هاي ويژه افتتاحيه باشد. ساي خواننده مشهور كره‌اي،  برگ برنده ديگر كره‌اي‌ها بود كه در بخش پاياني افتتاحيه با گروهش روي سن آمد و آهنگ معروفش را اجرا كرد؛ آهنگي كه تماشاگران حاضر در ورزشگاه را حسابي به وجد آورد و آنها نيز با ساي و گروهش همراه شدند.
 
روز بي‌مدال
 
ديروز نمايندگان ايران در هفت رشته در بازي‌هاي آسيايي به ميدان رفتند. در جودو احسان بهراميان نماينده وزن 60 كيلوگرم تيم ملي جودو در دور اول با شكست نماينده تركمنستان، در دور دوم به مصاف كيم وون از كره جنوبي كه نفر سوم جهان است رفت و با ضربه ايپون مقابل او از گردونه رقابت‌ها حذف شد. در ووشو در بخش تالو احسان پيغمبري تالوكار ايران ديروز در فرم چانگ چوان به مصاف حريفانش رفت و با امتياز 51/9 در جايگاه ششم قرار گرفت و شانس مدال را از دست داد. در شمشيربازي هم دو نماينده كشورمان محمد رضايي و علي يعقوبيان در اسلحه اپه با شكست برابر حريفان‌شان از دور رقابت‌ها كنار رفتند.
 
در قايقراني هم نمايندگان ايران در بخش روئينگ ديروز در مرحله مقدماتي پارو زدند و نازنين ملايي، عاقل حبيبيان، روئينگ چهار نفره بانوان و چهار نفره مردان ايران به مرحله شانس مجدد راه پيدا كردند و بايد فردا بار ديگر شانس‌شان را براي حضور در فينال امتحان كنند. در تيراندازي هم در تپانچه، بانوان نهم و مردان هفتم شدند. در دوچرخه سواري نيز ديروز دوچرخه سواران تيمي تعقيبي ايران در مرحله مقدماتي بازي‌هاي آسيايي هفتم شدند و امروز براي براي قرار گرفتن در ميان چهار تيم برتر تلاش خواهند كرد. در ماده اسپرينت هم، دوچرخه سواران ايران كه به ديدار رده بندي رسيده بودند با ژاپن مسابقه دادند و در نهايت با ثبت زمان يك دقيقه و يك ثانيه و 523 هزارم ثانيه با كسب مقام چهارم به كار خود پايان دادند و مدال برنز به ژاپني‌ها رسيد. در وزنه برداري هم مجيد عسگري در دسته 56 كيلوگرم در يك ضرب با مهار وزنه 124 و 146 در دو ضرب و مجموع 270 كيلوگرم به رتبه‌اي بهتر از ششم دست نيافت. 
 
شهنازي: نگران نباشيد، مدال مي‌گيريم
 
شاهرخ شهنازي دبيركل كميته ملي المپيك ديروز در حاشيه رقابت‌هاي بازي‌هاي آسيايي درباره ناكامي ورزشكاران ايران در روز اول به خصوص ووشو و قايقراني براي كسب مدال گفت:« نگران نباشيد، به زودي اولين مدال براي ايران به دست مي‌آيد و رشته‌هايي مانند كشتي، وزنه‌برداري و تكواندو ناكامي رشته‌هاي ديگر را جبران مي‌كنند. »شهنازي همچنين درباره نتايج ضعيف فوتبال هم اين طور توضيح داد:« بايد بيشتر تلاش مي‌كردند، اما به هر حال مسابقه است و هر اتفاقي مي‌افتد. »دبيركل كميته ملي المپيك درباره رسوايي اخلاقي يكي از اعضاي كادر تيم فوتبال اميد كه باعث شده در سطح سالن برگزاري مسابقات، مقامات كره‌اي اخطارهايي درباره آن نصب كنند هم توضيحي نداد و گفت فعلاً قصد ندارد در اين رابطه صحبت كند. 
 
برنامه ورزشكاران ايران در روز دوم
 
روز دوم، روز شلوغ‌تري در انتظار كاروان ايران است و امروز ورزشكاران كشورمان در 9 رشته ورزشي به مصاف حريفان‌شان مي‌روند. اولين نماينده ايران در شنا جمال چاوشي‌فر است كه امروز در 100متر كرال پشت رقابت مي‌كند. تيم ملي هندبال هم كه نقره بازي‌هاي دوره گذشته را در كارنامه دارد، در اولين رقابت با هنگ‌كنگ روبه‌رو مي‌شود. در دوچرخه سواري هم ملي‌پوشان ايران در بخش تيمي تعقيبي ركاب مي‌زنند. در ادامه رقابت‌هاي شمشيربازي، در انفرادي سابر مجتبي عابديني، علي پاكدامن، محمد رهبري و فرزاد باهر ارسباران با رقيبان‌شان مبارزه مي‌كنند.
 
 
در اين بخش عابديني يكي از شانس‌هاي مدال كشورمان است. در ژيمناستيك هم در بخش تيمي محمد رمضانپور، هادي خناري‌نژاد، سعيد رضا كيخواه، محمدرضا حميدي و ايمان خاموشي مسابقه مي‌دهند. امروز ايران در جودو هم دو نماينده دارد و سعيد ملايي در 73 كيلوگرم و امير قاسمي نژاد در 81 كيلوگرم روي تاتامي مي‌روند. در ووشو هم در سانداي مردان محمد يوسفي در 65 كيلوگرم، سجاد عباسي در 70 كيلوگرم و حميد رضا دلاور در 75 كيلوگرم روي تاتامي مي‌روند. در تيراندازي هم در تپانچه 10 متر بادي مردان و در تراپ مردان، ملي‌پوشان كشورمان روي خط رقابت قرار مي‌گيرند. در قايقراني در روئينگ دو نفره، روئينگ هشت نفره، روئينگ سبك وزن زنان، روئينگ چهار نفره زنان قايقرانان ايران پارو مي‌زنند. در مرحله مقدماتي روئينگ تك نفره سنگين وزن هم محسن شادي كه مدال طلاي دوره قبل را دارد در مرحله مقدماتي پارو مي‌زند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار