کد خبر: 676992
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
علي كريمي دستيار كرش شد
وحيد صابري
علي كريمي به عنوان دستيار كرش به كادر فني تيم‌ملي اضافه شد. بازيكن سابق تيم‌ملي در حالي به اين عنوان منصوب شد كه طي روز‌هاي گذشته صحبت‌هايي مبني بر باز‌گشت وي به فوتبال و پوشيدن دوباره پيراهن پرسپوليس مطرح شده بود. كريمي در اين فصل پس از آنكه متوجه شد جايي در ليست پرسپوليس ندارد از فوتبال خداحافظي كرد. اما در حالي كه حتي در تمرين پرسپوليس نيز حاضر شد و اين شايعه وجود داشت كه به كادر فني سرخ‌ها اضافه مي‌شود ناگهان باز‌گشتي كاملاً متفاوت به تيم ملي داشت. 
 
هيچ‌كس نمي‌تواند كار‌هاي بزرگ كريمي را فراموش كند
 
سر‌مربي تيم‌ملي فوتبال ايران در مورد انتخاب علي كريمي به عنوان دستيارش گفت: من اين افتخار را داشته‌ام كه به عنوان بازيكن با علي كريمي كار كنم و اين افتخار بزرگي است. هيچ‌كس نمي‌تواند كار‌هاي كريمي در راه صعود تيم‌ملي به جام جهاني را فراموش كند. از كريمي تشكر مي‌كنم كه دعوت ما را قبول كرد و در حالي كه از فوتبال خداحافظي كرده پذيرفت تا كنار ما باشد. هدف من اين است هر دانش و تجربه‌اي كه دارم در اختيار مربيان و بازيكنان قرار دهم و اين ميراث را براي آنها باقي بگذارم. كرش در پاسخ به اين سؤال كه آيا محبوبيت كريمي باعث دعوت او شد، اظهار داشت: من كريمي را به خاطر محبوبيتش دعوت نكردم. اگر مي‌خواستم به خاطر محبوبيت مربي انتخاب كنم پله را دعوت مي‌كردم. من فاكتور‌هاي مختلفي را براي انتخاب دستيارم در نظر گرفته بودم. من در گذشته چنين تصميماتي را گرفته بودم. در بين بازيكناني كه من كار‌شان را ديده بودم علي كريمي شرايط ويژه‌اي داشت. او وقتي در زمين بود قدرت مربيگري خوبي داشت و به بازيكنان به خوبي كمك مي‌كرد. وقتي هم روي نيمكت بود به خوبي به ما كمك مي‌كرد. به نظرم كريمي تشنه ياد‌گيري است و اميد‌وارم بتواند تجارب بين‌المللي زيادي را كه دارد به جوانان انتقال دهد.
 
وي در مورد بر‌نامه‌هايي كه براي تيم‌ملي در نظر گرفته است، گفت: ما براي آينده تيم‌ملي دو بر‌نامه را در نظر گرفته‌ايم. هدف اول ما حضور در جام ملت‌هاي آسياست. بايد سخت تلاش و كار كنيم، چرا كه حريفان ما در حال كار كردن هستند و قطعاً ما هم بايد مثل آنها براي موفقيت تلاش كنيم. ما كار سختي در جام ملت‌هاي آسيا داريم. همه حريفان آماده هستند. به نظرم امارات سخت‌ترين حريف ايران در اين دوره از مسابقات است. آنها هفت بازي تداركاتي را در نظر گرفته‌اند و در جام خليج فارس هم شركت خواهند كرد. بحرين هم همين شرايط را دارد. اين تيم هم شش بازي تداركاتي انجام مي‌دهد و در كنارش در جام خليج فارس هم حضور خواهد داشت. سر‌مربي تيم‌ملي در پاسخ به اين سؤال كه آيا مربي ايراني ديگري به كار فني تيم‌ملي اضافه خواهد شد، گفت: بعد از سياستگذاري كه فدراسيون فوتبال خواهد داشت، اواخر دي‌ماه تا اوايل بهمن‌ماه يك مربي جوان ديگر در سطح آموزشي به تيم‌ملي فوتبال ايران دعوت خواهد شد. 
 
كريمي: به اعتماد‌ها جواب مي‌دهم
 
علي كريمي كه به عنوان دستيار كار‌لوس كرش انتخاب شده است، مي‌گويد اميد‌وار است كه بتواند جواب اعتماد كفاشيان و كرش را بدهد. به هر حال قرار گرفتن در كنار كرش در آغاز دوران مربيگري بزرگ‌ترين اتفاق براي من بود.
 
وي در نشست خبري كه به منظور معرفي‌اش به عنوان دستيار جديد تيم‌ملي فوتبال ايران بر‌گزار شد، با اشاره به اينكه اين افتخار را قبلاً داشته‌ام به عنوان بازيكن در تيم‌ملي همكاري كنم، گفت: هم اكنون اين افتخار نصيبم شده كه به عنوان مربي در تيم‌ملي حضور داشته باشم. تلاشم را مي‌كنم تا تجربياتم را در اختيار بازيكنان بگذارم و فكر مي‌كنم قرار گرفتن در كنار كرش بزرگ‌ترين اتفاق در آغاز مربيگري براي من باشد. به طور قطع اين تجربه در مسير مربيگري مفيد خواهد بود. از كارلوس كرش و علي كفاشيان تشكر مي‌كنم و اميد‌وارم بتوانم جواب اعتماد‌شان را در ادامه راه بدهم. 
 
نبي: كريمي همه شاخصه‌هاي يك مربي تيم‌ملي را داشت
 
دبير‌كل فدراسيون فوتبال در مورد دلايل انتخاب علي كريمي به عنوان دستيار كرش گفت: با رويكرد فدراسيون فوتبال استفاده از مربيان جواني چون كريمي در بر‌نامه ما قرار دارد و علي گزينه خوبي براي ما بود. در بحث انتخاب او چند شاخصه وجود داشت كه سبب شد كرش و فدراسيون در‌باره كريمي به توافق نهايي برسند.  نبي با اشاره به اينكه انتخاب كريمي مي‌تواند مرجعي براي انتقال دانش به ديگر مربيان فوتبال كشور باشد، اظهار داشت: كريمي تجربه بين‌المللي خوبي دارد و همين شاخصه‌ها بود كه سبب شد چار‌چوب اصلي نظر فدراسيون در مورد انتخاب كريمي مورد قبول كرش هم قرار بگيرد.
 
وي در‌باره اينكه اردوي سوم تيم‌ملي در آفريقاي جنوبي خواهد بود يا جزيره كيش، ياد‌آور شد: هر دو محل را بررسي خواهيم كرد. موضوع اصلي اين است كه به طور قطع دو ديدار تداركاتي در اردوي سوم بر‌گزار خواهد شد. اگر بتوانيم حريفان مورد نظرمان را چه از نظر تيم‌هاي ملي و چه باشگاهي بزرگ براي حضور در ايران و جزيره كيش متقاعد كنيم اين اردو در كشور‌مان خواهد بود و در غير اين صورت به اردوي آفريقاي جنوبي خواهيم رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار