کد خبر: 681349
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
بازگشت تيم ملي از اردوي پرتغال
تيم ملي فوتبال پس از پايان اردوي پرتغال صبح پنج‌شنبه به ايران بازگشت. شاگردان كارلوس كرش در...
اشرف رامين
تيم ملي فوتبال پس از پايان اردوي پرتغال صبح پنج‌شنبه به ايران بازگشت. شاگردان كارلوس كرش در اين اردو با دو تيم باشگاهي اين كشور بازي دوستانه برگزار كردند. بنفيكا و استرويل دو تيمي بودند كه ملي‌پوشان كشورمان موفق به شكست آنها شدند. كاروان ايران در شرايطي به كشور بازگشت كه سرمربي تيم ملي براي هماهنگي اردوي بعدي تيم در آفريقاي جنوبي در دوبي ماند تا از آنجا به اين كشور سفر كند. قرار است كارلوس كرش پس از آن به دعوت رئيس‌جمهور موزامبيك در مراسم تحليف رئيس‌جمهور اين كشور شركت كند. مرد پرتغالي همچنين هشتم آبان نيز در كارگاه آموزشي فيفا كه به منظور بررسي فني مسابقات جام جهاني 2014 برزيل برگزار مي‌شود شركت مي‌كند. 
 
به آينده خوشبينم
 
كرش از اردويي كه در كشورش برگزار شده راضي است. از همه مهم‌تراينكه سرمربي بازي با دو تيم پرتغالي را محك خوبي براي بازيكنانش مي‌داند: اردوي خوب و مفيدي را پشت سر گذاشتيم. اولين بارمان بودكه به پرتغال مي‌آمديم و همه چيز رو به راه بود و از اينكه اين اردو را انتخاب كرديم و فدراسيون آن را تأييد كرد، باعث رضايت كادر فني تيم ملي شد. اين اردو محك خوبي براي جوان‌ترها و آنهايي كه براي اولين بار به تيم ملي آمدند، بود. اين دسته از بازيكنان در كنار بازيكنان باتجربه‌اي كه در جام جهاني بازي كرده بودند محك خوبي خوردند و در مجموع اردوي پرتغال استارت خوبي براي تيم ملي به منظور آماده‌سازي اين تيم براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا بود. واقعاً بايد بگويم به آينده تيم ملي خوشبين هستم البته اميدوار بودم اما زماني كه اين جوان‌ها را ديدم اميدوارتر هم شدم.
 
سرمربي تيم ملي فوتبال يك بار ديگر به تلاش رقباي اصلي ايران در جام ملت‌ها اشاره كرد: قطر بازيكنان برزيلي را به خدمت گرفته و سه ديدار دوستانه اخير خود را برده است. رقيبان ما كار مي‌كنند پس ما هم نبايد ساكت باشيم و تا جايي كه مي‌توانيم بيشتر و بيشتر سعي و تلاش كنيم. چراكه هدف من به جام ملت‌هاي آسيا و حضور تيمم در استراليا است. ما بايد در جام ملت‌ها موفق باشيم و مطمئن باشيد اين موفقيت بدون سعي و تلاش و انجام يك برنامه‌ريزي خوب به دست نمي‌آيد. 
 
بازي با تيم‌هاي بزرگ مشكلاتي دارد
 
دستيار جديد كارلوس كرش هم به موفقيت تيم ملي در جام ملت‌ها اميدوار است. علي كريمي برگزاري اردو در پرتغال را مثبت ارزيابي كرد: با توجه به برنامه‌اي كه كادر فني تيم ملي در نظر گرفته بود، اردوي پرتغال را برگزار كرديم تا با اضافه كردن تعدادي جوان به تيم، تيم را آماده حضور موفق در جام ملت‌هاي آسيا كنيم. برنامه تمريني خوبي را پشت سر گذاشتيم و در كل اردوي خوبي را پشت سر گذاشتيم. بازيكنان جوان عملكرد خوبي در اين اردو داشتند و ان‌شاءالله بتوانند همين عملكرد را ادامه دهند تا در آينده بازيكنان بزرگي براي تيم ملي فوتبال ايران شوند، به اين بازيكنان صددرصد مي‌توان اميدوار بود تا در جام ملت‌ها براي ايران افتخارآفريني كنند. كريمي در خصوص شانس قهرماني ايران در جام ملت‌ها اظهار داشت: هميشه در جام ملت‌ها، ايران يكي از گزينه‌هاي قهرماني است. ما در حال حاضر هم در بين تيم‌هاي آسيايي اول هستيم و بنابراين مي‌توانيم شانس اول قهرماني باشيم اما قهرماني به راحتي به دست نمي‌آيد، بلكه بايد براي آن زحمات زيادي را متحمل شويم. بايد اردوهاي خوبي را برنامه‌ريزي كنيم و بتوانيم بعد از مدت‌ها قهرمان آسيا شويم. مربي تيم ملي در ادامه به مشكلات پيش روي تيم ملي براي انتخاب حريفان تداركاتي اشاره كرد: ما امكانات خوبي را در اختيار نداشتيم. چند سال است كه نمي‌توانيم با تيم‌هاي ملي خوب بازي كنيم. ما هم بدمان نمي‌آيد با تيم‌هاي ملي بزرگ دنيا بازي كنيم اما مشكلاتي وجود دارد كه همه از آن مطلع هستند و خيلي درباره آن صحبت شده است. فكر نمي‌كنم صحبت از مشكلات در حال حاضر سودي داشته باشد. 
 
لطفا حاشيه درست نكنيد
 
آندرانيك تيموريان از همه خواست تا براي تيم ملي حاشيه درست نكنند. سؤال خبرنگاران حاضر در فرودگاه در خصوص بازي با تيم دوم بنفيكا واكنش هافبك تيم ملي را به همراه داشت: خيلي‌ها مي‌گويند ما مقابل تيم دوم بنفيكا بازي كرديم اما من اكثر بازيكنان بنفيكا را مي‌شناسم و در مقابل تيم ما نيز بازي كردند. تيم بنفيكا به غير از بازيكنان ملي‌پوشش با تمام نفراتش مقابل ما بازي كرد. در حال حاضر اكثر تيم‌هاي ملي دنيا برنامه‌ريزي دارند و از مدت‌ها قبل برنامه‌ بازي‌هاي دوستانه‌شان را مشخص كرده‌اند. نبايد براي تيم ملي حاشيه درست كنيم. معتقدم بازي‌هاي خوبي را در پرتغال انجام داديم. با دو تيمي بازي كرديم كه فشار زيادي به تيم ايران وارد كرد و ما را تحت فشار قرار داده بود. من معتقدم هميشه بازي‌هاي دوستانه براي تيم ملي مفيد خواهد بود و چه بهتر است كه با تيم‌هاي ملي دنيا بازي كنيم اما اكثر تيم‌هاي ملي دنيا روز فيفا دي‌شان پر بوده و ما نمي‌توانستيم با آن‌ها بازي كنيم. البته فراموش نكنيد بازي كردن با تيم‌هاي ملي بزرگ دنيا پول هنگفتي مي‌خواهد. خود بازيكنان ايران از تيم ملي قهرماني مي‌خواهند اما هيچ كدام از مربيان بزرگ دنيا وقتي در تورنمنتي شركت مي‌كنند نمي‌توانند قهرماني تيم‌شان را تضمين كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار