کد خبر: 706931
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
مديركل راه و شهرسازي لرستان :
مديركل راه و شهرسازي لرستان گفت: در حال حاضر عمليات اجراي چهارخطه هاي استان از خرم آباد به شهرستانها در دست اجرا است كه براي تكميل اين طرح ها چهار هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است.
بهروج
شهرام ملكي  در گفت و گو با جوان افزود: در مجموع طول مسير چهارخطه هاي لرستان ۷۳۸ كيلومتر است كه تاكنون ۳۴۸ كيلومتر از آن تكميل و ۲۷۲ كيلومتر از آن در دست احداث است.
وي با بيان اينكه تاكنون بيش از دو هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار از محل استاني و ملي در راستاي احداث و تكميل چهارخطه ها هزينه شده است، اظهار كرد: براي تكميل چهارخطه هاي استان چهار هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي ادامه داد: در سال جاري ۱۲۱ كيلومتر از چهارخطه هاي موجود استان روكش آسفالت شده و در صورت تامين و تخصيص اعتبارات لازم ۴۶ كيلومتر از چهارخطه هاي استان تا پايان سالجاري تكميل و به بهره برداري ميرسد.
وي همچنين با بيان اينكه سه هزار ميليارد ريال طرح راهسازي طي سه سال گذشته در محورهاي مواصلاتي استان اجرا شده گفت: در ابتداي سال ۹۱ با گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران ، تنها ۲۷۱ كيلومتر از راههاي استان به صورت چهارخطه بود.
وي با بيان اينكه برنامه ريزي از سال ۹۱ براي بهبود اين وضعيت در سطح جاده هاي استان صورت گرفت ادامه داد: در اين راستا ۳۰۰ كيلومتر از جاده هاي لرستان كه نيازمند ارتقا و تعريض بودند براي تبديل به چهارخطه در دستور كار قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه در اين راستا محورهاي مواصلاتي منتهي به مركز استان در اولويت تبديل به چهارخطه قرار گرفت تصريح كرد: در اين زمينه عمليات اجرايي چهارخطه هاي خرم آباد - بروجرد، خرم آباد - كوهدشت، خرم آباد - نورآباد و خرم آباد - پلدختر آغاز شد.
ملكي گفت: با پيگيري ها و فعاليت هاي جدي انجام شده و به رغم اعتبار ۷۰۰ ميليارد ريالي اين اداره كل، طي سه سال اخير حدود سه هزار ميليارد ريال پروژه راهسازي در استان اجرايي شد.
وي عنوان كرد: اين در حاليست كه چنانچه مطابق اعتبار اختصاص داده شده عمل مي شد ، اعتبار ۷۰۰ ميليارد ريال تنها براي احداث ۵۰ كيلومتر چهارخطه كافي بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار