کد خبر: 709829
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
دامنه زیبای البرز که اکنون استان البرز نام گرفته شده، از پیشینه ای باستانی برخوردار بوده و نوروز این آیین دیرپا دارای آداب و رسوم خاصی دراین منطقه کهن است. این استان خوش آب و هوا هر سال میزبان هزاران مسافر و گردشگر از شهرها و استانهای دور و نزدیک است. ا
ولي ابراهيمي

 دامنه زیبای البرز که اکنون استان البرز نام گرفته شده، از پیشینه ای باستانی برخوردار بوده و نوروز این آیین دیرپا دارای آداب و رسوم خاصی دراین منطقه کهن است. این استان خوش آب و هوا هر سال میزبان هزاران مسافر و گردشگر از شهرها و استانهای دور و نزدیک است. از این رو در آستانه فرا رسیدن نوروز مسئولان استان درصدد فراهم آوردن شرایط پذیرایی از میهمانان نوروزی شان بر می آیند .  معاونت هماهنگي امور عمراني استانها اصلي ترين متولي و هماهنگ كننده برنامه هاي دستگاه ها در ستاد تسهیلات سفراست؛استان البرز نيز در آخرين نفس هاي به شماره درآمده سال 93، در آستانه سال 94، با تشكيل اين ستاد در استانداري مهياي ويژه برنامه هاي نوروزي خواهد شد.

 

 

****

 

استان البرز با قرارگیری در محورهای مواصلاتی استان‌های کشور در ایام عید نوروز میزبان میلیون‌ها مسافر است از این رو مسئولان باید در آخرین روزهای منتهی به پایان سال، دستاوردها و عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهندو گزارشی از آن را به مردم و همچنین مسئولان بالادستی اعلام و برنامه سال جدید خود را نیز ترسیم کنند.

 

استاندار البرز با بیان  این مطلب و با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر نوروزی در استان فعال می شود گفت: استان البرز به‌زودی میزبان میلیون‌ها مسافری است که قصد عبور از این استان را دارند که در این راستا دستگاه‌های خدمت‌رسان فعالیت مضاعفی را بر عهده دارند. حمید طهایی با بیان اینکه باید ستاد تسهیلات سفر فعال شود و کلیه دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند، افزود: نه تنها ستاد تسهیلات سفر بلکه کلیه دستگاه‌ها بنوعی وظیفه خدمت‌رسانی به مسافران را عهده‌دار هستند و باید قبل از آغاز سال جدید و در ایام تعطیلات در کنار این ستاد، خدمات‌دهی مطلوب به مردم را داشته باشند.

 

افزایش حلاوت بهار بااقدامات جهادی

 

شهردار کلانشهر کرج نیز  با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفندماه و آغاز سال جدید، بهره مندی از نوروزی بی دغدغه و تعطیلاتی آرام را حق طبیعی شهروندان دانست و افزود: شهرداری به عنوان دستگاهی که بیشترین امکانات خدماتی را در اختیار مردم قرار می دهد، موظف است بنا به مسئولیت ذاتی و وظایف محوله، اقدامات گسترده و هدفمندی را در این خصوص انجام دهد.

ترکاشوند خواستار فعالیت جدی ستاد استقبال از بهار و تلاش مضاعف مسئولان و نیروهای معاونت ها، بخش ها و سازمان های مرتبط با این حوزه در آماده سازی شهر برای برگزاری هر چه بهتر ایام نوروز و تعطیلات شد و گفت: این خدمات در قالب طراحی و برنامه ریزی، اجرا و نظارت باید به اجرا در آمده و بخصوص معاونت خدمات شهری و سازمان های زیرمجموعه این معاونت از جمله زیباسازی و پسماند نقش برجسته ای در افزایش کیفیت آماده سازی شهر برای ورود به نوروز و تعطیلات به عهده دارند.

این مسئول فعالیت جهادی مسئولان را بویژه در روزهای جاری و منتهی به پایان سال خواستار شد و ارتقای سطح خدمات رسانی را به منزله تحقق منویات رهبر در خصوص وظایف مدیریت شهری برشمرد.

ترکاشوند تاکید کرد: بازارهای میوه و تره بار باید به تناسب نیاز شهروندان به توزیع محصولات مورد نیاز بخصوص میوه شب عید پرداخته و این خدمات رسانی را در نهایت دقت و رعایت اصول و قوانین تعیین شده، صورت دهد.

 

آمادگی هلال احمر البرز برای سفرهای نوروزی

 

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان البرز با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کارکنان و فعالان بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر شهرستان البرز گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علاوه بر رفع نیازهای امداد رسانی در محدوده تحت حفاظت خود، به اتفاقات و حوادث خارج از آن محدوده نیز توجه داشته که موجب گسترش و توسعه برنامه‌های ویژه این جمعیت شده و نیروهای امدادرسانی شهرستان البرز در برنامه‌ها، اتفاقات، حوادث و مانورهای مختلف در کنار سایر اعضای کشوری و استانی جمعیت هلال احمر بوده است.

سید ابوالقاسم نبوی‌فر افزود: ارائه خدمات یاد شده از سوی فعالان هلال احمر یک وظیفه بزرگ است که برای برخی از مردم به عنوان فعالیتی عادی محسوب می‌شود.

نبوی‌فر ادامه داد: هدف کارکنان و فعالان جمعیت هلال احمر حضور به موقع و اثرگذار در حوادث و اتفاقات مختلفی است که برای شهروندان امکان بروز دارد.

 

ساماندهی مراکز خدماتی و گردشگری

 

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان البرز نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران را خدمات رسانی‌ها در حوزه گردشگری دانست و گفت: در این راستا تمامی مراکز خدماتی، واحدها و رستوران‌های بین راهی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در نقاط مختلف این استان ساماندهی می‌شود.

 

ابوالفضل عبیدی با تأکید بر ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات در سراسر استان، افزود: برای تحقق این مهم نیازمند هماهنگی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی که باید در استان البرز مورد توجه قرار گیرد معرفی جاذبه‌های گردشگری استان البرز است  ادامه داد: با توجه به این که شهرستان‌های استان البرز هر کدام دارای جاذبه‌های گردشگری جالب و دیدنی است لذا برای جذب گردشگر و مسافران بیشتر نیازمند معرفی این مکان‌ها هستیم تا مسافران و گردشگران بیشتر با این مکان‌ها در استان البرز آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در ادامه بر ضرورت توسعه فضاهای گردشگری استان تاکید کرد و گفت: مدیران استان باید در قالب طرح نوروزی ستاد طوری عمل کنند که تعادل میان مسافران ورودی استان و گردشگرانی که در استان اقامت می‌کنند برقرار شود.

 

تدارک خدمات پزشکی کافی برای مسافران

 

همچنین رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان البرز از پیش بینی ۵ پایگاه فعال جاده ای، بیمارستان سیار، اورژانس هوایی و آماده باش بخش های ویژه بیمارستانی در تعطیلات نوروز ۹۴ خبر داد.

کوروش سلیمی درباره پیش بینی های لازم برای ایام نوروز در استان البرز گفت: با تدابیر و برنامه ها کشیک شبانه روزی خدمات را کیفی کرده ایم و نگرانی وجود نخواهد داشت.

سلیمی افزود: ۵۰ پایگاه فعال در سطح استان از اتوبان تا کندوان که از هم اکنون فعالیت خود را آغاز کرده اند در خدمت مسافران نوروزی خواهند بود.

وی با اشاره به ۱۵ آمبولانس پشتیبان، سه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس تحت عنوان بیمارستان سیار گفت: اورژانس هوایی استان نیز که از مرداد ماه سال جاری فعال شده است می تواند در ترافیک های عبوری امر کمک رسانی به مجروحان احتمالی را تسریع کند.،

سلیمی ادامه داد: بخش های ویژه بیمارستانی از جمله ان آی سی یو؛ سی سی یو و آی سی یو آماده باش خواهند بود و همچنین به تعداد کافی پزشک های متخصص در زمینه های مغز و اعصاب، زنان و زایمان، ارتوپدی و جراحی عمومی پیش بینی شده و امر واکسیناسون تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار