کد خبر: 715039
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مطرح کرد:
یکی از سیاست های اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره)از بدو تاسیس توانمندسازی و خودکفایی محرومان بوده وتا به امروز توانسته خدمات ارزشمندی را در این خصوص ارائه نماید.تحقیقات انجام شده پیرامون فعالیت های توانمندسازی امداد حاکی از آن است که اجرای طرحهای اشتغال وخودکفایی علاوه بر افزایش توان مالی مددجویان بر عوامل بسیاری تاثیر گذار بوده که آثار ونتایج مختلف آن کاملا ملموس است.یکی از آثار مثبت این امرخداپسندانه ایجاد فرهنگ کار وتلاش ،خودباوری وخود اتکایی در بین افراد وخانواده های تحت پوشش امداد بوده است که شادابی وامید به آینده بهتر را در مجریان وخانواده آنها بوجود آورده است ،البته آثار اجتماعی این برنامه ،اعتبار واعتماد بیشتری برای مددجویان به همراه داشته وموجب گردیده فرصتی برابر در صحنه های اجتماعی واقتصادی بر آنها بوجود آید که در رشد وخودکفایی ایشان نقش بسیار موثری داشته است. اجرای طرحهای خودکفایی در امداد موجب گردیده تا کمبود در آمد مددجو از این طریق تامین گرددومددجو از یک زندگی عادی برخوردارشود وفشار درخواست افزایش مستمری های نقدی از طرف کاهش یابد،بدیهی است که هر چقد رمددجو برای بهتر شدن معیشت وشرایط زندگی خود تلاش کندبه همان نسبت از بار مالی امداد کاسته شده وامکان خدمت به سایر نیازمندان را فراهم منماید.
فاطمه قاسمی

رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی  ترویج فرهنگ کار و تلاش بین خانواده های امداد و تقویت روحیه خودباوری و خودکفایی از اولویت های این نهاد مردمی بیان داشت وافزود:استان مرکزی یکی از استانهای پیشرو در توانمندسازی مددجویان تحت پوشش میباشد وتوانسته رتبه خوبی در اجرای طرحهای خودکفایی کسب نماید.

وی با بیان اینکه معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با پنج رویکرد فعالیت های خود را دنبال می کند، گفت: ایجاد فرصت های شغلی، توسعه آموزش های فنی و مهارتی، نظارت فنی و کارشناسی بر طرح های اشتغال ایجاد شده، کمک به تامین آتیه خانواده ها و بهره گیری از کمک های مردمی در جهت ایجاد اشتغال از رویکردهای این معاونت است.

وی با اشاره به اینکه در قالب فرصت های شغلی دو فعالیت شناسایی و استعدادسنجی، تعیین ظرفیت، علاقه، انگیزه و مهارت های بررسی می شود، افزود: اگر خانواده ها قدرت ریسک اقتصادی، توان تامین مدارک تضمینی امداد و بانک ها، قدرت تامین مواد اولیه و بازاریابی برای تولیدات خود را داشته باشند، می توانند از محل صندوق اشتغال نیازمندان، منابع اعتباری کمیته امداد و منابع اعتباری بانک هاتسهیلات دریافت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ادامه داد:در صورتی که مددجویان این فاکتورها را نداشته و بنا به دلایلی خواهان کار کردن برای دیگران باشند این نهاد براساس نیاز شرکت ها و کارخانجات و توانایی مددجویان آنها را به عنوان کارگر به مراکز شغلی معرفی می کند.

جلالی اظهار کرد: طرح های خود اشتغالی یا مشاغل خانگی در قالب کشاورزی، دامپروری، باغداری، شیلات، فعالیت های معدنی، صنایع دستی و خدماتی امکانپذیر است.

پرداخت تسهیلات ۴۵۰ میلیون ریالی به مددجویان متقاضی و مشمول

وی با بیان اینکه مددجویان متقاضی و مشمول دریافت تسهیلات می توانند تاسقف ۴۵۰ میلیون ریال وام دریافت کنند، اضافه کرد: ۳۰۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد و ۱۵۰ میلیون ریال از بانک های عامل بدون سود یا با بهره ۴ درصد دریافت می کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزیبا بیان اینکه در بخش دوم بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مراکز کاریابی غیر دولتی و نیازهای بازار کار امداد فراهم می شود، تصریح کرد: این حوزه نسبت به معرفی کارجویان زیر پوشش و دارای مهارت های شغلی به این مراکز اقدام می کند.

جلالی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بین کارگر و کارفرما این نهاد بسته های تشویقی در نظر گرفته است، گفت: این بسته ها برای تعامل با کارفرمایان به منظور ایجاد انگیزه برای به کارگیری مددجویان از طریق پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای مددجو طی دو سال است.

وی تصریح کرد: سال اول ۱۰۰ درصد حق بیمه و سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزیسقف مبلغ قابل پرداخت به موسسات کاریابی برای بکارگیری هر مددجو را چهار میلیون ریال دانست و افزود: ۷۰ درصد مبلغ حق الزحمه در زمان پرداخت اولین حق بیمه فرد به کار گرفته شده و ۳۰ درصد باقی مانده پس از شش ماه در صورت اشتغال به کار آن نیرو پرداخت می شود.

جلالی با بیان اینکه اولین مرکز کاریابی کمیته امداد استان مرکزی همزمان با دهه فجر در اراک افتتاح شد، تصریح کرد: با افتتاح این مرکز مددجویان جویای کار و دارای استعداد اشتغالزایی به انجمن کاریابی های استان و کارفرمایان معرفی می شوند و کارفرمایان می توانند با مراجعه به آن نیازهای شغلی مورد نیاز را در بانک اطلاعاتی ثبت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر