کد خبر: 726488
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که ایمان مایه نزول برکات و اصلاح است، گفت: ایمان سرمایه رستگاری و مهم‌ترین عامل همدلی و همزبانی است.
بهروج

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌‏ فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در برنامه تفسیر آیات 19 تا 23 سوره فاطر که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، گفت: موضوع این آیات مقایسه ایمان و کفر است.

وی با بیان این که ایمان و مشتقات آن 480 بار و واژه کفر و مشتقات آن بیش از 500 بار در قرآن آمده است، افزود: یمان و کفر از مسائل مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به مقایسه قرآن از بیان مرز بین ایمان و کفر و اثرات آن ها اظهار داشت: قران در روش مقایسه ای این موضوع، دو چیز کنار هم قرار داده تا حقیقت آن نمایان شود.

وی با یادآوری به این که این‌که قرآن در آیات سوره فاطر برای تبیین ایمان و کفر چهار مثال می‌زند " نابینا و بینا یکسان نیستند، و نه تیرگی‌ها و روشنایى، و نه سایه و گرماى آفتاب، و زندگان و مردگان یکسان نیستند" افزود: در این آیات می خواهد به ما بفهاند که ایمان و کفر دو صفت مقابل یکدیگر هستند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به آیات خاطرنشان کرد: مؤمن بصیر و آگاه است اما کافر، جاهل و ناآگاه و نادان است.

وی ایمان را نور و روشنی‌بخش، کفر را ظلمات و تاریکی بیان کرد و ادادمه داد:  ایمان همچون سایه آرامش بخش است و کفر همچون تاریکی اضطراب‌آور است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: ایمان به انسان آرامش می‌بخشد اما کفر موجب هلاکت است.

وی در ادامه ایمان را مایه نزول برکات و اصلاح دانست و یادآور شد: باید توجه داشت که زنده بودن علم به معنویت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: ایمان پشتوانه اخلاق و ثمره‌اش نیز عمل صالح است، در صورتی که کفر موجب فساد اخلاقی و ثمره‌اش نیز عمل باطل است.

وی با بیان این که ایمان یک نوع درک و فهم باطنی است که در اعماق جان انسان نفوذ می‌کند، یادآور شد: کفر جهل و ناآگاهی و نتیجه‌اش نداشتن احساس مسؤولیت و انجام فعالیت‌های شیطانی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: مؤمن دارای افکار روشن است و کافر افکار شیطانی دارد، مؤمن معنویت‌گرا و آخرت‌گراست، کافر دنیاگرا و مادی‌گرا و دلبسته به دنیا است.

وی یادآوری به این که در طول تاریخ گروهی به نام خوارج، وهابیت وجود داشته‌اند که هر کس را با سلاح تکفیر از اسلام خارج کرده‌اند، اظهار داشت: امروز نیز داعش که دست‌پرورده وهابیت است، همین اقدام را علیه مسلمانان به‌کار گرفته و موجب اختلافاتی بین مسلمانان به‌وجود بیاید.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: داعشی‌ها چون تسلطی بر آیات قرآن و باطن و زبان قرآن ندارند و گرفتار جمود فکری هستند، براساس تفکر غلط خویش و با جمود فکری غلط به مسلمانان نسبت کفر می‌دهد.




نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار