کد خبر: 730996
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه محلی باختر خبر داد؛
کامران سعادت صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه محلی باختر (چاپ کرمانشاه) از صدور مجوز انتشار این نشریه به صورت روزانه خبر داد.

 کامران سعادت صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه محلی باختر (چاپ کرمانشاه) از صدور مجوز انتشار این نشریه به صورت روزانه خبر داد.

 وی در گفتگویی با تائید این خبر، افزود: به حول و قوه الهی در تاریخ 100ساله مطبوعات کرمانشاه، برای نخستین بار استان گهواره تمدن رسما" صاحب روزنامه شد، تا همچون استان‌های بزرگ کشورمان مردمش هر روز صبح با اخبار و گزارش‌ها و مطالب استان را مطالعه نمایند.
وی افزود: مفتخرم به اطلاع مردم شریف استان برسانم با اقدامات و تلاش‌های دست‌اندرکاران نشریه باختر و با درخواست این نشریه، هیات نظارت بر مطبوعات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه مورخ 4/3/94 خود با درخواست مدیریت نشریه باختر مبنی بر تغییر ترتیب انتشار آن از سه‌شماره در هفته به «روزنامه» موافقت و این موافقت‌نامه طی نامه‌ای به شماره 4853/94مورخ 11/3/94 به ما اعلام گردید و با تصویب و موافقت آن، کرمانشاه پس از یک قرن فعالیت مطبوعاتی، رسما"‌ صاحب روزنامه شد.

سعادت افزود: بی‌شک آنچه موجب گردید هیات نظارت بر مطبوعات با این درخواست موافقت نماید، انتشار مرتب باختر طی 26سال گذشته، انتشار بی‌وقفه آن و رعایت اصول مطبوعاتی و روزنامه‌نگاری و همچنین دارا بودن امتیازات لازم برای تغییر انتشار بوده است.
وی تاکید کرد: اکنون در ایام بسیار مبارک و گرامیداشت روز ملی کرمانشاه ضمن اعلام این خبر،

نیک واقف هستیم که این اقدام کاری بسیار ارزشمند اما در عین حال سخت و اساسی است  که تنها با رهنمود، ارشاد، یاری و یاوری مردم خوب استان می‌تواند محقق شود.

مدیر مسئول روزنامه باختر تاکید کرد: یقینا" کرمانشاه عزیز با سابقه درخشان فرهنگی و مطبوعاتی‌اش می‌باید دارای نشریه‌ای باشد که همچون نشریات طراز اول کشور هر روز صبح منتشر و در اختیار خوانندگان و مردم خوبش قرار گیرد و باور ما بر این است که این تغییر انتشار و چاپ روزانه باختر تحولی اساسی در قلمرو فرهنگ و ادب می‌تواند ارزیابی شود چرا که مدتهاست نبود یک روزنامه در استان پهناور کرمانشاه به خوبی احساس می شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اینک با توسل و تمسک به الطاف الهی و همیاری مسوولان فرهنگی و پشتیبانی بی‌دریغ مردم خوبمان این «تحول بزرگ» را آغاز می‌کنیم و امیدواریم با اتکال به ذات لایزال الهی و در پرتو عنایات خالصانه مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و همدلی و مساعدت و معاضدت مردم عزیزمان بتوانیم این بارافتاده را به مقصد برسانیم.

هفته نامه باختر در نوزدهم دی ماه سال 1368رسماً فعالیت خود را در هشت صفحه با رویه ی فرهنگی- اجتماعی در کرمانشاه آغاز کرد و بعد از مدتی به دوشماره و سه شماره در هفته تغییر رویه انتشار داد.
روزنامه باختر باشمارگان 12هزار نسخه در هر شماره پرتیراژترین نشریه استان کرمانشاه و نخستین روزنامه استان بعد از یکصد و ده سال فعالیت مطبوعاتی است.
کامران سعادت مدیر مسئول و صاحب امتیاز این روزنامه فرزند مرحوم فیض الله سعادت مدیر مسئول نشریه سعادت ایران در دهه های بیست، سی و چهل در کرمانشاه است و خود از فرهنگیان باسابقه و خوش نام استان به شمار می رود که با همکاری نویسندگان، محققان، پژوهشگران و فرهیختگان استان موفق شده بیش از 26 سال این نشریه را با همه فراز و نشیب هایش منتشر و اکنون در آستانه انتشار روزنامه، دوران جدید فعالیت آنرا آغاز نماید.

دفتر سرپرستی روزنامه جوان در استان کرمانشاه و همکاران تحریریه جوان ضمن تبریک به ایشان و مردم کرمانشاه، برای ایشان و همه همکاران مطبوعاتی خود در روزنامه وزین باختر، موفقیت آرزو می کند.

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر