کد خبر: 782548
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
«سینما کلاسیک» شبکه نمایش که هر شب ساعت 1 بامداد از این شبکه پخش می شود، این هفته نیز از 18 تا 24 اردیبهشت با آثار برجسته سینمای کلاسیک به روی آنتن می رود.


«سینما کلاسیک» شبکه نمایش که هر شب ساعت 1 بامداد از این شبکه پخش می شود، این هفته نیز از 18 تا 24 اردیبهشت با آثار برجسته سینمای کلاسیک به روی آنتن می رود.

به گزارش "جوان آنلاين" به نقل از روابط عمومی سیما، «مغز متفکر»، «هدفِ اسلحه»، «داستان دو شهر»، «تام هورن»، «صبح بخیر»، «گلوله ای در انتظار» و «روباه صحرا»، فیلم های کلاسیکی هستند که برای پخش این هفته انتخاب شده اند.

یاساجیرو اوزو کارگردان ژاپنی که پیش از این فیلم، «داستان توکیو» از آثار مطرح این کارگردان در برنامه «سینما کلاسی» پخش شده است، این هفته نیز با فیلم «صبح بخیر» مهمان برنامه «سینما کلاسیک» خواهد بود. اوزو که کار خود را از سینمای صامت آغاز کرد در طول عمر خود 53 فیلم ساخت اما تا پس از مرگش در بیرون مرزهای ژاپن ناشناخته ماند. اما پس از مرگ وی و آشنایی دنیا با زبان ساده و دوست داشتنیِ شیوه روایت وی در آثارش، او را در ردیف کارگردانان بزرگ ژاپنی یعنی آکیرا کروساوا و میزوگوچی قرار دادند.

«صبح بخیر»محصول 1959 داستان دو برادر خردسال را روایت می کند که به پدر و مادرشان اصرار دارند برای آنها تلویزیون بخرند. این فیلم جزو آثاری بود که اوزو قبلا در زمان سینمای صامت نیز ساخته بود و پس از ورود صدا به سینما آن را بازسازی کرد.

«روباه صحرا» محصول 1951، با بازی جیمز میسون و کارگردانی هنری هاتاوی از دیگر فیلم های منتخب این هفته برای پخش در برنامه «سینما کلاسیک» است. فیلم داستان واقعی سرگذشت اروین رمل، یکی از فرماندهان ارشد آلمانی را در زمان جنگ جهانی دوم روایت می کند. رمل به جهت استراتژی های بی نقص و توانایی بالا در فرماندهی نیروها حتی در بین دشمنان نیز از احترام برخوردار بود. فیلم سعی می کند روایتی کامل از زندگی او تا زمان مرگ را ارائه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار