کد خبر: 836083
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
هم زمان با 38 سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی
استاندار خراسان شمالی در نشست خبری گفت: همزمان با دهه ی فجر 628طرح و 61 واحد تولیدی در استان به بهره برداری می رسد.

استاندار خراسان شمالی در نشست خبری گفت: همزمان با دهه ی فجر 628طرح و 61 واحد تولیدی در استان به بهره برداری می رسد.

محمدرضا صالحی افزود: برای بهره برداری از این طرح ها اعتباری بالغ بر 374میلیارد و 637میلیون تومان هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود که به سوالات خبرنگاران هم اختصاص داد اشاره ای به طرح توسعه ی پتروشیمی کرد گفت: رایزنی های متعددی با دولت برای تامین زیرساخت ها و همچنین تامین 5 هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق توسعه ی ملی انجام شده است

نماینده عالی دولت در استان توجه به صنایع کوچک و استفاده بیشتر از شهرک های صنعتی را لازمه ی ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست و گفت: 50 میلیارد تومان برای راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل پرداخت شد و برای توسعه ی واحدهای تولیدی مرتبط با روستاها نیز 20 میلیارد تومان اختصاص یافت

استاندار اشاره ای هم به صدور 3 هزار و و 367 میلیون ریال مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان کرد و افزود: تامین زیرساخت های لازم به ویژه حمل و نقل لازمه ی جذب سرمایه گذار است که در این زمینه راه آهن جوین اسفراین بجنورد شیروان دربخش نخست از فاز اول با هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی یکی از این زیرساخت هاست.


چهارمین جشنواره تئاترجوان سوره ماه با معرفی اثر برتر به کار خود درخراسان شمالی پایان داد

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: هیئت‌داوران چهارمین جشنواره تئاتر جوان سوره ماه در استان از بین پنج اثر نمایشی منتخب نمایش "خنکای ختم خاطره" به کارگردانی امیرحسین جان نثار و نویسندگی حمیدرضا آذرنگ از بجنورد را به عنوان اثر برتر در این جشنواره اعلام کردند.

وحید نمازی افزود: این دوره از جشنواره از نظر کمی و کیفی در مقایسه با دوره قبل از سطح بالاتری برخوردار بود چراکه خلاقیت‌ها و ایده‌های نو در بخش‌های بازیگری، کارگردانی و متن آثار نمایشی به خوبی دیده می شد.

وی گفت: محمود صابری ، محمدرضا آزاد و علیرضا فیروزه داوران بخش نهایی در این جشنواره بودند.

نمازی با بیان اینکه بخش منطقه ای چهارمین جشنواره تئاترجوان سوره ماه در تابستان 96 برگزار می شود گفت: اجرای عموم اثر نمایشی"خنکای ختم خاطره" در نیمه دوم فروردین ماه سال 96 به روی صحنه می رود.

نمازی گفت: سید مجتبی سیدی، سودابه تبریزی، ابوالفضل محمدی، سید امیرحسین جان‌نثار، مهنا جوان راد، زهرا صالحی، رضا روشن‌دل و اسحاق فرنود در این نمایش ایفای نقش کردند.

وی افزود: داستان این نمایش درباره شهیدی به نام یوسف است که پلاک او بعد از 35سال در تفحص ‌ها به دست می‌آید، مسئولان به دنبال شناسایی خانواده این شهید براساس نشانه‌های موجود هستند؛ اما همه خانواده‌هایی که احتمال می‌دهند یوسف فرزند آنان باشد هر کدام نشانه‌هایی از یوسف خود را در آن می یابند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار