وی با اشاره به اینکه: رهبر معظم انقلاب برای چندمین سال متوالی در شعار سال بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید میکنند و این موضوع علاوه بر آنکه نشان از اهمیت راهبردی این مفهوم در اعتلای کشور دارد افزود: البته در این زمینه نباید در مسیر مقصر جلوه دادن یکدیگر گام برداشت زیرا مطمئنا همه بخشهای دخیل در این موضوع اعم از مردم و مسئولان به نسبتهای مختلف در اجرای وظایف خود کوتاهی کردهاند که شرایط به این گونه پیش رفته است.
وی عنوان کرد : آنچه مسلم است این است که دستورالعملها، سیاستهای کلی، چشم اندازها و قوانین در این حوزه تدوین و ابلاغ شده است و به عبارتی در حوزه نرم افزاری اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد : آنچه نیاز امروز جامعه است عبور از مرحله شعاردهی، سمینار و کنفرانس و ورود جدی به مرحله اقدامات عملی و جدی است یعنی باید بخش سخت افزاری این مفهوم را تقویت کرد و این موضوع نیاز به عزم و روحیه جهادی و مدیریت انقلابی دارد.
وی افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری در نخستین روز سال 1396 در حرم رضوی فرمودند ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشتهایم کار پیش رفته است و هرجا مدیریت ضعیف، بیحال، ناامید، غیر انقلابی و بیتحرک داشتیم کارها متوقف مانده یا به انحراف رفته است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه تحقق شعار امسال برای رسانهها سه وظیفه عمده دارند ، تاکید کرد: در سطح مردم وظیفه اصلی رسانهها گفتمان سازی و فرهنگسازی در زمینه اقتصاد مقاومتی است.
مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: در حوزه مسئولان نیز عمده وظیفه رسانهها مطالبهگری است یعنی همواره نظارت و رصد کنند که هر یک از بخشها و مدیران دولتی تا چه میزان در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی موفق بودهاند و به عنوان دیدهبانی برای پیشرفت جامعه در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کنند.
زاهد احمدی وظیفه دیگر رسانه ها را بررسی موانع و مشکلات موجود در پیش روی تحقق این مفهوم با استفاده از نظر کارشناسان و ارائه راهکار به مسئلان و متولیان عنوان کرد..
وی عنوان کرد با اقتصاد درونزا و متکی بر توان داخل تمامی اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان از آثار و برکات آن منتفع میشوند .