کد خبر: 846146
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی
گفتمان سازی ،فرهنگ سازی و مطالبه گری از مهمترین وظایف رسانه ها در تحقق فرمایش رهبری در موضوع سال است

به گزارش جوان محسن زاهد احمدی مسول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی در نشست تبیین فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب با موضوع نامگذاری سال در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گفت : عمده وظیفه رسانه‌ها در موضوع شعار سال مطالبه گری است یعنی همواره نظارت و رصد کنند که هر یک از بخش‌ها و مسئولان  تا چه میزان در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی موفق بوده‌اند و به عنوان دیده‌بانی برای پیشرفت جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه: رهبر معظم انقلاب برای چندمین سال متوالی در شعار سال بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند و این موضوع علاوه بر آنکه نشان از اهمیت راهبردی این مفهوم در اعتلای کشور دارد  افزود: البته در این زمینه نباید در مسیر مقصر جلوه دادن یکدیگر گام برداشت زیرا مطمئنا همه بخش‌های دخیل در این موضوع اعم از مردم و مسئولان به نسبت‌های مختلف در اجرای وظایف خود کوتاهی کرده‌اند که شرایط به این گونه پیش رفته است.

وی عنوان کرد : آنچه مسلم است این است که دستورالعمل‌ها، سیاستهای کلی، چشم اندازها و قوانین در این حوزه تدوین و ابلاغ شده است و به عبارتی در حوزه نرم افزاری اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد : آنچه نیاز امروز جامعه است عبور از مرحله شعاردهی، سمینار و کنفرانس و ورود جدی به مرحله اقدامات عملی و جدی است یعنی باید بخش سخت افزاری این مفهوم را تقویت کرد و این موضوع نیاز به عزم و روحیه جهادی و مدیریت انقلابی دارد.

وی افزود : همان‌گونه که مقام معظم رهبری در نخستین روز سال 1396 در حرم رضوی فرمودند ما هر جا یک مدیریت انقلابی فعال و پرتحرک داشته‌ایم کار پیش رفته است و هرجا مدیریت ضعیف، بیحال، ناامید، غیر انقلابی و بیتحرک داشتیم کارها متوقف مانده یا به انحراف رفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تحقق شعار امسال برای رسانه‌ها سه وظیفه عمده دارند ، تاکید کرد: در سطح مردم وظیفه اصلی رسانه‌ها  گفتمان سازی و فرهنگسازی در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی گفت:  در حوزه مسئولان نیز عمده وظیفه رسانه‌ها مطالبه‌گری است یعنی همواره نظارت و رصد کنند که هر یک از بخش‌ها و مدیران دولتی تا چه میزان در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی موفق بود‌ه‌اند و به عنوان دیده‌بانی برای پیشرفت جامعه در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

زاهد احمدی  وظیفه دیگر رسانه ها را  بررسی موانع و مشکلات موجود در پیش روی تحقق این مفهوم با استفاده از  نظر کارشناسان و ارائه راهکار به مسئلان و متولیان عنوان کرد..

وی عنوان کرد با  اقتصاد درون‌زا و متکی بر توان داخل تمامی اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان از آثار و برکات آن منتفع می‌شوند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر