کد خبر: 854484
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی چهار سال اخیر بیش از ٧۵ میلیارد تومان به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی چهار سال اخیر بیش از ٧۵ میلیارد تومان به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافت.

عبدالله یوسفی افزود: مكانيزاسيون كشاورزی مجموعه ای از علوم و فنون كاربردی است كه مطالعه، شناخت و به كارگيری انواع مختلف ماشين و ابزار نيروی محرك، در مراحل مختلف توليد و در فرآوری محصولات كشاورزی را شامل می شود.

وی گفت: به عبارت ديگر مكانيزاسيون، استفاده از وسايل و ادوات مكانيكي و به عبارت كلي تر استفاده از تكنولوژی روز در كشاورزی برای افزايش بهره وری با رعايت تمام جوانب است.

یوسفی یكي از اهداف مكانيزاسيون را افزايش توليد و كسب سود بيشتر عنوان کرد و افزود: افزايش توليد با افزايش سطح زير كشت و افزايش مقدار توليد در واحد سطح ميسر می شود و مكانيزاسيون در پی اجرای هر دو روش است.

وی تصریح کرد: با به كارگيری مكانيزاسيون و تكنولوژی روز می توان عمليات كشاورزی را در زمان مقرر انجام داد و انجام به موقع عمليات كشاورزی از ضررهای عمده ای جلوگيری می كند.

یوسفی گفت: خراسان شمالی از جمله استانهای مستعد در حوزه کشاورزی است و بیشترین سهم اشتغال استان نیز به این بخش اختصاص دارد از این جهت استفاده از تکنولوژی های روز در کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار اهمیت بسیاری دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به بخش کشاورزی افزود: طی چهار سال اخیر بیش از ٧۵ میلیارد تومان به مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافت.

یوسفی گفت: طی سال گذشته سهم مکانیزاسیون استان ٢۵ میلیارد تومان بود که به ٢٧.۶ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: خراسان شمالی جزو استانهای پیشرو در مکانیزاسیون کشاورزی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار