کد خبر: 877770
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان خبر داد:
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان از آغاز مطالعات این شرکت برای ورود به حوزه حمل و نقل ترکیبی خبر داد و گفت: صنعت حمل و نقل بویژه حمل و نقل ریلی، محور اصلی توسعه کشور و از اجزای مهم رشد اقتصادی است که با توجه به ماهیت و تجربه سپاد در امر سازندگی این صنعت می تواند بستر خوبی برای ورود به آن باشد.
دکتر جعفر حصاری‌نژاد با اعلام اینکه ورود به این طرح در دست بررسی هیئت مدیره  است گفت: البته این ورود بایستی همانند دیگر پروژه های سپاد بصورت ماهرانه ای همراه با مطالعات دقیق با تعیین اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد که در حقیقت همه جوانب کار را از سرمایه گذاری، تجهیز، راه اندازی، نگهداری و توسعه در بر داشته باشد.

مدیرعامل سپاد در ادامه به تشریح اهمیت شبکه حمل و نقل ریلی پرداخت و گفت: بدون وجود شبکه حمل و نقل ریلی، تاسیسات و تجهیزات لازم نمی توان به رشد و توسعه اقتصادی در رقابت با تجارت جهانی پرداخت و صنعت ریلی کشور به عنوان یک صنعت مادر همواره مورد توجه دولت ها بوده که در این میان امتیازهایی نیز برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سپاد در برنامه کوتاه مدت خود قصد دارد تا با ورود به حوزه حمل و نقل ریلی پس از مدت کوتاهی به قطب این صنعت تبدیل شود که با توجه به مطالعاتی که در دست است می توان به نتایج قابل قبولی در میزان انتفاع سهامداران محترم امیدوار بود.

دکتر حصاری نژاد تبدیل شدن سپاد را به قطب حمل و نقل ترکیبی کشور دست یافتی توصیف کرد و افزود: ایران در حال حاضر به عنوان کشوری برای دسترسی کشورهای آسیای میانه، چین، افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس به غرب از ظرفیت های بسیاری در حوزه حمل و نقل ریلی برخوردار است که می تواند با هدایت صحیح سرمایه به شرایطی پایداری برسد.

وی افزود: مزایایی زیادی در حوزه گسترش حمل و نقل ریلی نهفته است که علاوه بر کاهش تلفات جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان یک ششم می تواند ارزش افزوده مناسبی را در در میان مدت و دراز مدت برای کشور به ارمغان داشته باشد.

مدیرعامل سپاد در پایان خاطرنشان کرد: حمایت دولت در این مسیر بسیار اثر گذار است که می تواند علاوه بر درآمد پایدار و توسعه اقتصاد کشور که همان آرمان شرکت سپاد می باشد، تضمین کننده منافع ملی و اقتصادی در دراز مدت نیز باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار