کد خبر: 880237
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد عنوان کرد:
مدیرعامل منطقه سپاد گفت: بخش عمده ای از ظرفیت های گردشگری و اشتغال زایی این منطقه در مشهد به علت عدم همراهی برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و با نادیده گرفتن جایگاه این منطقه در برنامه های توسعه شهری و عدم اجرای به موقع پروژه های عمرانی ترافیکی، مغفول مانده است.

 دکتر جعفر حصاری نژاد با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران بیان داشت: عمده مناطق حاشیه ای شهر مشهد بویژه قسمت های شمالی آن در گذشته با عدم برنامه ریزی مناسب شهری، امروز دستخوش آسیب های اجتماعی مختلفی شده است درصورتیکه منطقه سپاد با برنامه ریزی صحیح و با مطالعات گسترده توانست بیش از 200 هکتار از حاشیه شمالی شهر را طی 30 سال به منطقه ای گردشگری و فاخر تبدیل کند.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی منطقه بویژه میدان خیام افزود: امروز این منطقه متعلق به یک شرکت یا مجموعه اقتصادی خاصی نیست، بلکه متعلق به مردم است و باید خدماتی هم در شأن مراجعه کنندگان به منطقه از فعالان اقتصادی و کارگران گرفته تا شهروندان و زائران متبرک آقا علی ابن موسی الرضا(ع) که مخاطبان اصلی منطقه سپاد محسوب می شوند، ارائه شود.

مدیرعامل منطقه گردشگری سپاد در ادامه به تلاش های سپاد برای حل معضل ترافیکی و همچنین گسترش حمل و نقل عمومی این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: پل دو سطحی میدان خیام و 7 کیلومتر از بزرگراه شهید چراغچی توسط شرکت سپاد احداث شده که طی سال های گذشته با احداث پایانه گردشگری نیز تلاش بسیاری برای گسترش زیرساخت های حمل و نقل عمومی به منطقه انجام داده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده، سپاد برای حل مشکل ترافیکی منطقه، دو راهکار مصوب دیگر را در دستور کار دارد که بدون حمایت و توجه جدی شهرداری و دیگر دستگاه های ذیربط به اتمام نخواهد رسید.

حصاری نژاد تصریح کرد: اتصال بلوار ابوطالب شمالی به ابوطالب جنوبی یکی از راهکارهای مهم در کاهش بار ترافیکی منطقه دارد که با وجود بازگشایی اراضی حاشیه ای این بلوار توسط شرکت سپاد، همچنان نیازمند توجه جدی مدیران شهری برای سرعت بخشیدن به آن را دارد.

وی بازگشایی بلوار خیام شمالی را دیگر اقدام مثمر ثمر در کاهش بار ترافیکی منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به منطقه سپاد متاسفانه در هیچکدام از خطوط متروی مشهد، ایستگاهی برای این منطقه پیش بینی نشده است که در صورت عدم توجه جدی به دیگر راه کارهای ترافیکی، می تواند 12 هزار شغل مستقیم ایجاد شده در منطقه سپاد را با خطرات جدی مواجه کند و بر مشکلات شهر بیافزاید.

مدیرعامل شرکت سپاد در پایان اعلام داشت: تمامی زیرساخت های موجود در منطقه حاصل تلاش و سرمایه گذاری های 10 هزار سهامدار رزمنده و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس است که پس از 30 سال آبادانی و درآمدزایی برای شهر، این منطقه نیازمند توجه جدی مدیران شهری و مسئولان دستگاه های اجرایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار