کد خبر: 884826
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه های پیام نور استان تهران:
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه های پیام نور استان تهران گفت : مشترکات بین شیعه و سنی عاملی برای ایجاد وحدت بین مسلمین است .
حجت الاسلام سید محمودنبوی  در مراسم گرامیداشت  روز دانشجو که به همت  دانشگاه  پیام نور واحد اسلامشهرو با حضور جمعی از مسئولین شهرستان ، در محل  سالن فجر آموزش و پرورش برگزار شد ،اظهار کرد: وجود مشترکات فراوان  بین اهل سنت و شیعه   ، عاملی برای حفظ وحدت بین مسلمین  شده و دشمن از این  اتحاد  وحشت دارد.                                                                                          
نبوی با اشاره  به مناسبت نام گذاری روزدانشجو، بیان کرد: هرساله16آذر ماه فرصت مناسبی است برای یادآوری رشادتهای دانشجویان در زمان طاغوت واعتراض و تجمعی که برای ورود نیکسون نماینده آمریکا به کشور داشتند وبه شهادت رسیدن تعدادی از دانشجویان  ایرانی ،  توسط سربازان رژیم  ستم شاهی گذشته ، که ویژه  برنامه هایی  به عنوان روز استکبار ستیزی ودشمنی با آمریکا برگزار می شود.
وی با تبریک هفته وحدت وبزرگداشت میلاد حضرت محمد (ص) وتقارن با روزدانشجو،افزود: گرامیداشت هفته  وحدت زبانی نیست که ،ماتنهادر زبان بگوییم وحدت بین شیعه وسنی وتمام مسلمانان جهان است، بلکه باید در عمل یکی  شویم  وعملا نشان دهیم که تمام مسلمانان یکپارچه و متحد هستند.
نماینده  نهاد  رهبری در دانشگاه های پیام نور استان تهران  ، تاکید کرد: مشترکات ما شیعیان  با اهل سنت فراوان است ،تنها اختلافات جزئی در برخی مسائلی داریم که، دشمن هم از این نقطه ضعفها استفاده کرده وبین مسلمانان تفرقه می اندازد.
وی گفت: اگر در وحدت بین شیعه وسنی اخلاق را رعایت کنیم ،بسیاری از مشکلات واختلافات جزئی هم برطرف می گردد ،همانگونه که اگر بین اعضای خانواه اخلاق حاکم شود ، آن خانواده به وحدت رسیده ودر اوج خوشبختی به کمال می رسد،در دانشگاه ومحیط کار هم همینطور است.
نبوی عدالت طلبی وعقلانیت را از ویژگی های جوان ودانشجو عنوان کرد  وگفت: یکی از ویژگی های مثبت دانشجو ونسل جوان این است که، همواره به دنبال عدالت بوده و عدالت خواه است ، ازویژگی دیگر دانشجو این است که، چون همواره اهل آگاهی است ،پس عقلانیت او براحساسش  می چربد ودر بحث ازدواج نیز بایدبا عقلانیت وارد شد واحساسی عمل نکرد.
وی  علم طلبی جوان را در راستای اسلام وانقلاب وارزشهای دینی صحیح دانست وتصریح کرد: علم آموزی جوان باید در راستای خون شهدا وامام راحل باشد ومشکلی از مشکلات کشور حل نماید واگر فراگیری علم و دانش در کنار تقوا ودین نباشد ،غلط  بوده وجهت نابودی ارزشها قدم بر میدارد.
نماینده نهاد  رهبری در دانشگاههای پیام نور استان  تهران  ،با اشاره به قسم نامه ی دانشجو در فارغ التحصیلی   ، خاطر نشان کرد: از دانشجویان  درخواست  دارم تا در راه اهداف دین اسلام وانقلاب  وتعالی جامعه وبا عقلانیت ،علم و دانش خود را صرف نمایند .
به گزارش  خبر گزاری  تسنیم در پایان این  مراسم  از دانشجویان برتر کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال 96 وفعالان دانشجویی انجمن های علمی وادبی تجلیل وباهدایایی قدردانی گردید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر