کد خبر: 887401
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
مدیر حوزه گردشگری شهرداری کاشان
مدیر حوزه گردشگری شهرداری کاشان گفت: خانه طباطبایی ها مورد بازسازی و مرمت قرار خواهد گرفت.
سیدمهدی رضوی زاده با تاکید بر اهمیت بهسازی خانه های تاریخی گفت: خانه های تاریخی کاشان نشانه فرهنگ، معماری و ایدئولوژی حاکم بر سازمان فضایی شهری در دوره های متعدد هستند و نگهداری از آن ها مساوی با پیشگیری از تخریب فرهنگ و تمدنِ شهر است.

وی با اشاره به اینکه خانه طباطبایی ها به زودی مورد بازسازی و مرمت قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: چندسالی است که شهرداری کاشان مرمت این بنای عظیم را شروع کرده است، اما با توجه به  تغییرات آب و هوایی و اهمیت استحکام این خانه تاریخی، تصمیم گرفته شد تا طی مدت زمان دو ماه در دی و بهمن، بهسازی و مرمت به صورت کامل انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه خانه طباطبایی با قدمتی حدود 180 سال به همت حاج سید جعفر طباطبایی در عهد قاجار ساخته شده است، اظهار کرد: این خانه شامل سه بخش اصلی بیرونی، اندرونی و خدمه است که به دلیل داشتن گچ بری ها و طراحی منحصر به فرد به عروس خانه های تاریخی ایران مشهور شده است.

 رضوی زاده بیان کرد: مرمت و بهسازی خانه طباطبایی شامل، بهسازی ورودی ها، مرمت ابنیه و تاسیسات روشنایی و برقی می شود.

وی با اشاره به اینکه فصل جدید گردشگری کاشان در نوروز خواهد بود، گفت: امیدواریم با بهسازی عروس خانه های تاریخی ایران بتوانیم به نحو بهینه در خدمت گردشگران باشیم.

وی افزود: در زمستان به دلیل سرما و شرایط آب و هوایی، تعداد بازدید از این خانه به کمترین میزان می رسد و بهترین فرصت برای بهسازی فراهم خواهد بود و همچنین مراجعه کنندگان از سایر ابنیه مانند خانه عباسیان، بروجردی ها و حمام سلطان میر احمد می توانند بازدید کنند.

رضوی زاده با اشاره به اینکه مرمت عروس خانه های تاریخی تداخلی در تولید سریال بانوی عمارت نخواهد داشت گفت: معرفی خانه طباطبایی ها از شبکه سراسری می تواند در جذب و فعال سازی هرچه بیشتر گردشگری موثر واقع شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر