کد خبر: 891320
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
مدیرعامل سپاد طی نشستی با معاونان شهردار مشهد تاکید کرد:
مدیرعامل و جمعی از فعالان اقتصادی منطقه سپاد طی نشستی مشترک با معاونان شهردار مشهد و شهردار منطقه دو مشهد بر در اختیار گذاشتن ظرفیت های منطقه تجاری گردشگری سپاد به مدیریت شهری مشهد تاکید کردند.

 دکتر جعفر حصاری نژاد مدیرعامل شرکت سپاد خراسان به ارائه جزئیاتی از این نشست پرداخت و گفت: علاوه بر معاونان شهردار و شهردار منطقه دو مشهد، دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت سپاد و جمعی از فعالان اقتصادی منطقه سپاد حضور داشتند که در ابتدا گزارشی از روند رو به پیشرفت منطقه طی 30 سال تلاش و سازندگی این شرکت ارائه گردید.

 وی توجه شهرداری به رفع مشکلات فعالان اقتصادی شهر را ستودنی دانست و افزود: دستآورده های سپاد در ایجاد زیرساخت های تجاری و گردشگری لازم و برخوردار کردن منطقه ای محروم و کم برخوردار را با سطح اشتغال زایی بالا برای حاشیه نشینان شهر از مواردی بود که در ابتدای این گزارش ارائه گردید.

 مدیرعامل سپاد با ابراز خرسندی از توجه شهردار مشهد و معاونان خدوم آن در برگزاری این جلسه، تصریح کرد: موارد مختلفی در هماهنگی هر چه بیشتر سپاد با شهرداری مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نشان از توجه شهرداری به بخش خصوصی و سایر سرمایه گذاران این بخش دارد و این رویکرد تازه شهرداری ستودنی است.

 وی با اعلام اینکه رویکرد سپاد از ابتدا با شهرداری مشهد رویکردی مشارکتی بوده است عنوان کرد: احداث تقاطع غیر هم سطح خیام و هفت کیلومتر از کمربندی شهر نمونه ای از این مشارکت است که می تواند در موضوعات مختلف ادامه یابد.

 دکتر حصاری نژاد به دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه به گسترش حمل و نقل عمومی و ظرفیت بالای پارکینگ های سپاد اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به گسترش حمل و نقل عمومی با دارا بودن پایانه اتوبوسرانی گردشگری که توسط این شرکت احداث شده است و همچنین با فراهم آوردن گنجایش بیش از 4500 خودرو در پارکینگ های طبقاتی و مسطحاتی سپاد نشان از ظرفیت بالای منطقه در برگزاری رویدادهای مناسب شهری و فرهنگی دارد.

 وی همچنین بر تدبیر و توسعه زیرساخت های دیگر حمل و نقل عمومی نظیر مترو تاکید کرد و افزود: بررسی و اظهار نظر های مختلفی در خصوص اتصال منطقه سپاد به متروی مشهد مطرح شد که مطالعات دقیق تر و جامع تر آن در دست بررسی قرار گرفت.

  مدیرعامل سپاد در بخش دیگری از سخنان خود بر بازنگری مناطق و حوزه های درآمدی تعیین شده در مشهد تاکید کرد و اظهار داشت: حوزه های درآمدی تعیین شده مشهد در بیشتر اوقات سبب سلب سرمایه گذاری بیشتر و توسعه آن شده است که اثرات آن در دراز مدت می تواند مخرب و فرار سرمایه گذار را به همراه داشته باشد.

 دکتر حصاری نژاد در ادامه جلسه بر اهتمام بیشتر شهرداری در زیباسازی منطقه برای ایام عید و مناسبت های مذهبی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: شرکت سپاد در انجام اقدامات فرهنگی و مناسبتی سرآمد است و شهرداری با توجه به حضور شهروندان و گردشگران در این منطقه می تواند فعالیت های فرهنگی مناسبی در جهت زیباسازی آن انجام دهد.

 وی در پایان افزود: هر ساله استقبال از بهار با حضور گسترده مردم و زائران در منطقه سپاد صورت می پذیرد که با مشارکت شهرداری استقبال از بهار 97 را می توان به شکل ویژه مدیریت و اجرا نمود.

 دکتر علیرضا هوشنگ نژاد عضو هیئت مدیره شرکت سپاد خراسان و دبیر انجمن فعالان اقتصادی سپاد نیز ضمن ارائه گزارش کاملی از وضعیت منطقه به معرفی فرصت های سرمایه گذاری سپاد در جهت انجام پروژه های مشترک پرداخت و تشریح کرد: پارک ۱۷ هکتاری مدرن به عنوان تفرجگاهی مجهز برای شهروندان و زائران با قابلیت توسعه به مساحتی بزرگتر می تواند در اختیار سرمایه گذاران معرفی شده قرار گیرد و سپاد از این موضوع استقبال خواهد کرد.

 وی در ادامه تاکید کرد: منطقه سپاد به عنوان بخش مهمی از شهر پذیرای خیل عظیم زائران و شهروندان مشهدی است که در قالب فعالیت های اقتصادی و عمرانی به طور مداوم با حوزه های مختلف شهرداری در ارتباط است که هماهنگی و استفاده مشترکت از ظرفیت های منطقه می تواند به ماندگاری زائر و رونق شهر کمک فزاینده ای نماید.

 مهندس عباسعلی منزل آبادی رئیس هیئت مدیره سپاد در ادامه این نشست با بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود پرداخت و بیان داشت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با کاشت درخت و حراست حریم کالی که در امتداد محل اسماعیل آباد قرار دارد حاصل تلاش ۱۲ ساله سپاد برای عدم گسترش غیرقانونی حاشیه شهر بود که در این مدت با اجاره کال و حریم آن از سازمان آب و فاضلاب این مهم محقق شده است.

 وی افزود: در صورت نبود کنترل سپاد و انجام درخت کاری با نگهداری های لازم در حال حاضر با حجم وسیع تری از مشکلات و معضلات اجتماعی مواجه بودیم که در شرایط کنونی نیاز به هم افزایی و مشارکت شهرداری در کنترل کال مذکور را داریم.

 مهندس منزل آبادی در پایان بر همدلی و همراهی سپاد با دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری تاکید کرد و گفت: ظرفیت های منطقه سپاد می تواند به شکل مناسب با ارائه برنامه های مشترک در اختیار مدیریت شهری مشهد قرار گیرد که برآیند آن در ایجاد فضای مطلوب تر و مورد پذیرش زائران و مجاوران خواهد بود.

            

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار