کد خبر: 896085
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
به همت ستاد بزرگداشت شهدا برگزارشد:
آیین بزرگداشت ستارگان پرفروغ بمناسبت جشن تولد 8شهید بخش چهاردانگه و تکریم از خانواده های شهدا برگزار شد .

   آیین  ستارگان پرفروغ  بمناسبت  بزرگداشت تولد 8 شهید  بخش چهاردانگه ، تکریم  خانواده  شهدا و الگوسازی   سبک زندگی شهدا  عصر امروز به همت ستاد بزرگداشت یادواره شهدای چهاردانگه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین  در مدرسه شهید وجدانی پاک  روستای گلدسته برگزار شد .
  داود بهارلو رئیس بنیاد شهید  و امورایثارگران منطقه 3 تهران و چهاردانگه  در این مراسم  اظهار کرد:  این آیین برای  دومین بار دربخش چهاردانگه  با عنوان ستارگان پرفروغ   و به مناسبت گرامداشت  سالروز تولد شهیدانی که در بهمن ماه متولد شده اند  ،  توسط ستاد برگزاری یادواره شهدای  چهاردانگه  اجرا شده است .
بهار لو افزود:  نظام جمهوری اسلامی ایران  نیاز به ایثار و ایثار اجتماعی دارد  و امیدوارم  این برنامه  شروعی برای پژوهش  محققان ، مسئولین  و ایجاد  جرقه ذهنی  در دانش آموزان   در زمینه   شناخت شهدا  و زندگی نامه  و وصایای آنان  و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد .
 در ادامه این مراسم  سردار اصغر صالح  از رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس طی سخنانی ، اظهارداشت :درتمامی کشورها قبل ازاسلام به زن به عنوان یک کالا ،برده ،وجودی  پلید و شیطانی ، خدمتگذارمردان و یا کسی که ازحقوق  اجتماعی وشخصیتی  مستقل برخوردار نیست ، یاد می شد . 
صالح افزود: پس از ظهور اسلام  که پیامبر اکرم  محمد مصطفی (ص)  پا به عرصه  وجود گذاشتند ، مقام  زن در اسلام کاملا" متفاوت  با  دیگر  ادیان و جوامع  و کشورها ، معرفی و مشخص شد  وحتی  ارج و قربی  بالاتر ازمردان  یافتند و بفرموده امام خمینی (ره) از دامن  زن مرد به معراج  می رود .      
وی با اشاره به اینکه   یک زن می تواند فرزندی  را تربیت کند تا به اندازه ای مقام ومنزلت  یابد که  بتواند با خدا صحبت کند ،تاکید کرد: زنان مجاهدی  دردوران انقلاب  درزندان ساواک دربند واسیر  بودندکه  در برابر شکنجه های  مزدوران ساوک مقاومت و ایستادگی می کردند تا چادراز سربرندارند و حجاب خود را در برابر نامحرمان حفظ کنند .
 صالح بیان کرد:  انسان  گوهری   گرانبهاست   و برای  اینکه   از نگاه نامحرمان  در امان باشد ، و آسیب نبیند   باید حجاب داشته باشد .
وی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی  ایران  به همه  مردم دنیا  جرات  گفتن مرگ بر آمریکا  و قدرت ایستادگی در برابر استکبار را داد، افزود:12 پژوهشکده در آمریکا   تشکیل شده  است تا  انقلاب  اسلامی  را با  شکست  مواجه سازند ، طبق نظر  پژوهشگران این  مراکز  راهی به جز  بدبین کردن  جوانان   به  نظام و انقلاب اسلامی  و برداشتن  چادر و حجاب از سرخانم های ایرانی  و فاصله انداختن بین مردم و ولایت فقیه  برای تحقق خواسته های آنها وجود ندارد.
یادگار دوران دفاع مقدس ، با اشاره  به اهمیت پژوهش  در زمینه زندگی شهدا ،  تاکید کرد:  در تمامی وصایای  شهدا 3 نقطه مشترکت  وجود دارد ، اول اینکه  پیرو ولایت فقیه و مطیع امر رهبری باشید ،  دوم حفظ  حجاب   بانوان که  ازرش و حرمت آن از خون شهیدان بالاتر است  و در نهایت  تمسک  جستن به  حضرت اباعبدالحسین و اهل بیت  (ع) .
وی باذکر خاطراتی از  شهیدان حججی و کردانی  از شهدای مدافع حرم ،خاطر نشان کرد:  کسانیکه  به شهدا و رزمنده های مدافعه حرم  اهل بیت (ع) تهمت می زنند  و می گویند  که این عزیزان پول کگرفته و  به جنگ  رفته اند  ، باید در روز قیامت جواب دهند  .
   در دومین   آیین  بزرگداشت  ستارگان پرفروغ بخش چهاردانگه  ضمن تجلیل از مادران  و خانواده های 8 شهید متولد  بهمن ماه  ، گروه  هنری حنانه   نمایشی را   در رابطه با زندگی شهدا   اجرا نمودند و در پایان کیک تولد  ستارگان پرفروغ توسط مادران شهیدان برش داده شد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها