کد خبر: 897757
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: ورود دانشگاه‌ها به بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نویدبخش آینده روشنی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شفیع شفیعی در همایش ملی چشم اندازهای تعلیم و تربیت و مشاوره در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه محقق اردبیلی در دو سال اخیر در حوزه آسیب های اجتماعی بیشتر ورود پیدا کرده است، افزود: به دلیل شیوع برخی از آسیب های اجتماعی مثل خودکشی، طلاق و غیره در استان، آمار خوبی در این حوزه نداریم و ورود دانشگاه به این بحث نویدی است که ما را به شرایط بهتری رهنمون کند.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرتخصصی در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: جای بسی خوشحالی است که دانشگاه در این راه پیش قدم شده و امیدواریم با ورود دانشگاه به این حوزه وضعیت بهتر شود.

شفیعی با بیان اینکه بیشترین نقدها در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی مربوط به نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ما است، افزود: امیدواریم این همایش راهبرد مشخصی را به نظام آموزش و پرورش دهد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: حذف آزمون تیزهوشان و تکالیف درسی برای عید رویکرد جدید آموزش و پرورش است تا دانش آموزان بیشتر درگیر مهارت های اجتماعی شوند.

وی ادامه داد: ستاد هیات های اندیشه ورزی در حوزه آسیب های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی افتتاح شده که قدم مثبتی است تا در آینده جامعه سالم و مثبتی داشته باشیم و نتایج آن برای استان مفید باشد.

حسین قمری دبیر علمی این همایش نیز گفت: از بابت شیوع آسیب های اجتماعی در یک شرایط خاصی هستیم که مشارکت در عرصه تعلیم و تربیت و مشاوره را طلب می کند.

وی گفت: در این همایش از مجموع مقالات پذیرفته شده توسط هیات داوران، 42 مقاله به صورت سخنرانی انتخاب شده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر