کد خبر: 902894
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱
رییس مرکز بازسازی وحفاظت از ذخایز ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان
رییس مرکز بازسازی وحفاظت از ذخایز ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان از تکثیر مصنوعی کپور دریایی در گلستان خبر داد

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی استان با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به شرایط رودخانه ها و نبود بستر مناسب جهت تخم ریزی طبیعی ماهیان کپور دریایی، این مرکز هر ساله به صید و انتقال مولدین از دریا جهت عملیات تکثیر مصنوعی و نیمه مصنوعی اقدام می نماید.

مرادمحمد شکیبا هدف از این تکثیر را بازسازی ذخایر این گونه باارزش و بومی منطقه دانست و عنوان کرد: پس از انجام عملیات تزریق هورمون جهت القاء جنسی مولدین و لقاح و انکوباسیون تخم ها، لاروهای تولیدی به استخرهای پرورش ماهی منتقل می شوند تا در زمان مناسب در رودخانه های مورد نظر رهاسازی گردند.

وی در خصوص زمان این رهاسازی اظهار کرد: بعد از طی دوره ی پرورش لاروها در استخر و رسیدن وزن آنها به 1 گرم، این بچه ماهیان در حوضه های آبریزهای ساحل شرقی منتهی به دریای خزر(گرگانرود و رودخانه قره سو) رهاسازی می گردند.

رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی استان گلستان در پایان با اشاره به پیش بینی تولید بچه ماهیان کپور دریایی در سال جاری گفت: پیش بینی می شود در سال 97، بالغ بر 10 الی 12 میلیون قطعه بچه ماهی در استان تولید شود.

گفتنی است سال گذشته مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی استان گلستان توانست میزان 6 میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی کپور دریایی تولید و جهت بازسازی ذخایر در دریا رها سازی نماید

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر