کد خبر: 907310
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸
جور خداحافظي باشکوه به گردن تماشاگران افتاد
قرار بود خداحافظي باشکوهي ترتيب داده شود، يک بازي تمام‌عيار با تيمي بزرگ و صحبت از ايتاليا بود، اما تنها در حرف.
دنيا حيدري

قرار بود خداحافظي باشکوهي ترتيب داده شود، يک بازي تمام‌عيار با تيمي بزرگ و صحبت از ايتاليا بود، اما تنها در حرف. سنگ بزرگ علامت نزدن بود، به همين دليل ازبکستان جاي ايتاليا را گرفت تا به جاي يک بازي بزرگ و يک بدرقه باشکوه، تيم ملي در ديداري کاملاً ساده و پيش‌پاافتاده و يک خداحافظي کاملاً معمولي روانه جام جهاني شود.
کرش و شاگردانش چند ساعت ديگر کشور را براي دنبال کردن روند آماده‌سازي که براي حضور در جام جهاني برنامه‌ريزي شده ترك مي‌كنند، اما قبل از ترک وطن، تيم ملي در آخرين بازي خانگي خود ساعت 21 امشب به مصاف ازبکستان مي‌رود، مسابقه‌اي که براي خداحافظي با تيم ملي ترتيب داده شده است. اين ديدار رايگان است تا جور خداحافظي گردن تماشاگراني بيفتد که مي‌توانند با پر کردن سکوهاي ورزشگاه شبي فراموش نشدني را براي کرش و يارانش رقم بزنند و بدرقه‌اي به يادماندني را ترتيب دهند. فدراسيون علاوه بر رايگان کردن بازي، بيانيه‌اي هم براي حمايت از تيم ملي در آخرين ديدار داده و از تماشاگران خواسته تا با حضور در آزادي، شب باشکوهي را براي تيم ملي ترتيب دهند و آنها را با خاطره‌اي خوش روانه جام جهاني کنند: «لحظه به لحظه ميدان روسيه نزديک و نزديک‌تر مي‌شود و با چشم برهم زدني رقابت تيمي متحد به پشتوانه حمايت 80 ميليون عاشق همراه در روسيه آغاز خواهد شد. اينک اين ماييم و تيمي که با شکوه و اقتدار به آوردگاه جهاني رسيده و در فرداي نزديک مي‌خواهد اعتبار افزون کند. رسيديم به روز خداحافظي، روزي که ورزشگاه آزادي بار ديگر شاهد صحنه‌هاي شور و عشق علاقه‌مندان به تيم ملي خواهد بود‌. ورزشگاه پرخاطره پايتخت، شنبه شب در رويارويي ايران و ازبکستان در حضور دهها هزار طرفدار مشتاق، برگ جديدي به کتاب خاطراتش اضافه مي‌کند. وعده ما شنبه شب در ورزشگاه آزادي. بياييد، بياييد و پيام ظفر آريد.»
بهترين تيم آسيا در حالي امشب به مصاف ازبکستان تيم نهم آسيا مي‌رود که در آخرين رده‌بندي فيفا همچنان جايگاه 36 دنيا را در اختيار دارد و تا چند ساعت قبل از آخرين مصاف خانگي پيش از جام جهاني هنوز اين پرسش مطرح است که چرا ازبکستان؟ چرا حريفي تکراري، آن هم از آسيا که در مقدماتي جام جهاني نيز با ايران بازي کرده و از آخرين حريفان تيم ملي بوده و نمي‌تواند هيچ کمکي به آماده‌سازي تيم ملي ايران براي حضوري پرقدرت در جام جهاني و مصاف با تيم‌هاي قدرتمندي چون اسپانيا و پرتغال بکند. عليرضا جهانبخش، هافبک تيم ملي که به تازگي نيز عنوان آقاي گل ليگ هلند را به کارنامه افتخاراتش اضافه کرده، اما معتقد است که بازي‌هاي تدارکاتي پيش‌بيني شده محک خوبي براي تيم ملي خواهد بود: «قطعاً کادر فني بر اساس نيازهايي که داشتيم، اين بازها را فراهم کرده است. پيش‌بيني‌شان اين بوده که محکي جدي بخوريم. ازبکستان تيمي فيزيکي دارد و برخلاف آنچه که تصور مي‌شود، مي‌تواند بازيکنان تيم ملي را به چالش بکشد. در خصوص ديگر بازي‌ها هم همينطور است. يونان و ترکيه نيز به عنوان تيم‌هايي که در اروپا حضور دارند و نزديک به اسپانيا و پرتغال هستند، مي‌توانند محک خوبي براي تيم ملي باشند تا هماهنگي‌هايي را که متأسفانه اين مدت کمتر شده بين بازيکنان بيشتر کنند.» سيدجلالي حسيني هم در تأييد حرف‌هاي هم‌تيمي خود تأکيد مي‌کند که بازي‌هاي تدارکاتي طبق نياز تيم از سوي سرمربي و کادر فني انتخاب شده‌اند و برگزيدن حريفان بي‌حساب و کتاب نبوده است: «موقعيت‌مان سخت است، اما بايد تمرکزمان را روي تمرينات بگذاريم و با تفکرات کرش جلو برويم. مدتي است همه چيز درباره تيم ملي فراموش شده، در صورتي که بايد خودمان را براي مهم‌ترين رويدادي که در جهان فوتبال رخ مي‌دهد، آماده کنيم. انتقادهايي به بازي‌هاي دوستانه مي‌شود، هر بازي‌ دوستانه بر بهبود وضعيت تيم ملي مؤثر است و تأثير زيادي روي اعتماد به نفس بازيکنان مي‌گذارد. از مردم و هواداران خواهش مي‌کنم در روزي که فکر کنم روز آخري باشد که در ايران خواهيم بود به ورزشگاه بيايند و حمايت خود را نشان دهند. بازيکنان جوان تيم ملي نياز به حمايت دارند تا با روحيه‌اي بالا در جام جهاني حضور يابند.» به‌رغم صحبت‌هاي حمايتي ملي‌پوشان، اما جاي يک بازي تدارکاتي بزرگ در برنامه تيم ملي بسيار خالي است، خصوصاً در بازي خداحافظي که قرار بود باشکوه‌تر از اين حرف‌ها برگزار شود‌ اما نشد، آن هم بي‌هيچ عذرخواهي بابت وعده‌اي که داده شد، اما عملي نه!
شايد از سوي ديگران اين بازي‌ها بتواند هماهنگي لازم را بين نفرات تيم ملي ايجاد کند، خصوصاً براي بازيکنان ليگ ايران که به نظر مي‌رسد تعداد آنها در بازي امشب برابر حريف آسيايي به مراتب بيشتر از لژيونرهايي باشد که به تازگي به تيم اضافه شده‌اند، در اين بين اما نکته مهم رقابت گلرهاست، گلرهايي که هنوز نمي‌توان گفت کدام يک مي‌توانند شماره يک تيم ملي را در روسيه بر تن كنند و درون چارچوب دروازه قرار گيرند. کل‌کل گلرهاي تيم ملي بعد از بازي استقلال- ذوب‌آهن بين مظاهري و سيدحسين حسيني که در کامنت‌هاي اينستاگرامي شروع شده بود، در تمرين تيم ملي نيز ادامه يافت. البته سهم بيرانوند به عنوان دروازه‌بان تيم قهرمان ليگ و عابدزاده نيز در اين کل‌کل‌ها کم نبود و نشان از روحيه و انگيزه بالاي عقاب‌هاي ايراني براي حراست از دروازه تيم ملي داشت که بايد ديد کدام يک مي‌توانند در اين بين، گوي سبقت را از ديگران بربايند و به ترکيب اصلي راه يابند، مسئله‌اي که شايد بعد از بازي با ازبکستان و ديگر ديدارهاي دوستانه تا حدود زيادي مشخص شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار