کد خبر: 908134
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ظواهر شهر خیلی مهم و عین دیانت است زیرا فضاهای معنوی مشوق اهل ایمان و بازدارنده است از همین رو لازم است مبلمان و ظاهر شهر همه به رنگ و نام قرآن باشد.
حمیرا رحیمی

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در مراسم نکوداشت روز شهرکرد اظهارداشت: در شهرها مرسوم است به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و راهکار برای تقویت و رفع آنها  بزرگداشتی برای آن شهر شکل دهند که برای شهرکرد چنین روزی نبوده است.

وی افزود: فارغ از اینکه بنده دیروز در جریان برگزاری این برنامه قرار گرفتم و یا رسمیت این روز به عنوان روز شهرکرد، چنین مراسم‌هایی اهدافی دارند که اگر مدنظر قرار نگیرند و برای رسیدن به آنها تلاش شود حرکتی ابتر و بی خاصیت انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این بزرگداشت‌ها با نگاه به حال، آینده و گذشته تجزیه و تحلیل‌هایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: باید از افراط، تفریط، زیاده گویی و کم گویی پرهیز شود باید کوشید تا آنچه بوده و آنچه اتفاق افتاده به صفحه نگارش در آید.

نکونام بیان کرد: گذشته را باید مطابق اقتضائات و شرایط زمان خودش بررسی کرد انتظار مناسبی نیست که افکار گذشتگان را شاخص قرار داد و نباید شهرکرد را با شاخصه‌های گذشته سنجید.

وی تصریح کرد: شهرکرد امروز موقعیت محلی، فرهنگی و مردمی گذشته را ندارد اگر روزی شهرکرد به نام دهکردی خوانده می‌شد موقعیت محدودی داشت که در آن زمان پسندیده بود اما امروز دیگر ما دهکردی نداریم بلکه شهرکرد است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یک استان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر به شهرکرد تعلق دارد در این شرایط بزرگداشت شهرکرد بزرگداشت همه آداب، رسوم و گویش هایی است که به آن تعلق دارد.

نکونام با تاکید بر اینکه باید برای تعالی استانی با مرکزیت شهرکرد همه با هم همکاری و همدلی کنند، بیان کرد: فرهنگ دین، اخلاق و معنویت دینی باید برای جلوگیری از افتادن مردم در دام تفرقه مورد توجه قرار گیرد در این راستا باید مبلمان شهری شهرکرد مبلمان ثقلین یعنی مبتنی بر قرآن و عترت باشد.

وی تاکیدکرد: ظواهر شهر خیلی مهم و عین دیانت است زیرا فضاهای معنوی مشوق اهل ایمان و بازدارنده است از همین رو لازم است مبلمان و ظاهر شهر همه به رنگ و نام قرآن باشد به گونه ای که دین در ظاهر شهر برجسته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر