کد خبر: 909603
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
منبر 750 ساله مسجد هزار ساله لات قاضی واقع در روستای ارنگه بخش آسارا توسط استاندار البرز، فرماندار شهرستان کرج و مدیران استانی، رونمایی شد.

استاندار البرز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در این روستا گفت: مردم این روستا تاریخ ارزشمندی از مذهب و معنویت دارند.

محمدعلی نجفی ادامه داد: از تمامی مسئولانی که در به ثبت رساندن این منطقه تلاش کردند قدردانیم چرا که تاریخ البرز را به این زیبایی، ثبت کرده اند.

وی با بیان اینکه در این مراسم پای صحبت های مردم روستا نشستیم، گفت: مشکلات و موانعی وجود دارد که از آنها آگاه و درصدد رفع آنها هستیم.

نجفی افزود: رونمایی از منبر 750 ساله روستای ارنگه نشان از آثار پربرکت و تاثیر معنویات در زندگی مردم این روستا دارد.

 

اختصاص اعتبار ملی برای مرمت منبر

 

حجت الاسلام والمسلمین فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز نیز گفت: منبر تاریخی مسجد لات قاضی که به نام مسجد امام حسن مجتبی (ع ) تغییر نام پیدا کرد در روستایی در محور کرج-چالوس بخش آسارا به نام ارنگه، قرار گرفته است.

وی از مشخصات این منبر گفت: این اثر میراث فرهنگی که دارای شش پله است از جنس درخت گردو و چنار ساخته شده و با هنر و تراش دست ساز،  تزئین شده است.

صابری گفت: این اثر توسط کیخسرو خان در سال 705 هجری قمری ساخته شده است که با تلاش و همت مردم روستا و پیگیری اداره کل میراث فرهنگی استان، اقدماتی در خصوص مرمت و حفظ آن انجام شد.

وی گفت: تخصیص اعتبار ملی و تلاش برای ثبت در میراث فرهنگی کشور، اقدامی بود که برای کمک به حفظ این اثر تاریخی صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار