کد خبر: 910534
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح کرد
سردار کارگر گفت: تعدادی هنرمندان در مراسم افطاری رئیس جمهور از فقر مردم می گفتند و درعین حال خواستار برگشت بهروز وثوقی بودند. آیا اگر این بازیگر معلوم‌الحال برگردد سفره مردم رنگین می‌شود؟

جوان آنلاین: سردار بهمن کارگر در نشستی که صبح امروز، ۱۲ خرداماه در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد به عملکرد بازیگری چون بهروز وثوقی اشاره و بیان کرد: این عنصر فاسد، پیش از انقلاب با اشرف پهلوی و دربار در ارتباط بوده و حالا عده ای به دنبال بازگشت او هستند.سوال اینجاست که چه کسی مانع از فعالیت وثوقی در ایران و باعث رفتنش به خارج از کشور شد؟ جز این که خود او در اوج انقلاب به خارج از کشور رفت و علیه انقلاب و مردم و شهدا فعالیت کرد؟ حالا به کجا رسیده‌ایم که یک عده هنرمندنما، طرفدار او شده‌اند و برایش دل می‌سوزانند؟!

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور گفته‌های خود را با این پرسش ادامه داد که آیا مشکل هنر و سینمای ایران، نبود بهروز وثوقی و عده‌ای بازیگر معلوم الحال است و گفت: تعدادی از بازیگران، همزمان با انقلاب از ایران خارج شدند و چند سال بعد به وطن برگشتند؛ مگر کسی کاری به این افراد داشت؟ چرا وثوقی برنگشت؟ اصلا اگر همین حالا کسی چون او به ایران برگردد مشکل هنر و سینمای ایران  برطرف می‌شود؟ اصلا چرا افرادی چون بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی به عنوان اسطوره‌های سینمای ایران معرفی می‌شوند؟ باید برای سینمای ایران با وجود چنین اسطوره‌هایی عزاداری کرد.

سردار کارگر به افطاری رئیس جمهور اشاره و بیان کرد: تعدادی از بازیگران به مراسم افطار رئیس جمهور محترم دعوت شده بودند. آنچه در این مراسم از طرف برخی از هنرمندان مهمان طرح شد، فقر و تنگدستی مردم و کوچک شدن سفره‌های آنها از یک سو و بازگشت بهروز وثوقی از سوی دیگر بود. واقعا همه دغدغه ما برگشت این بازیگر فاسد به ایران است؟ اگر امروز، وثوقی که خود ۴۰ سال پیش، مردم را رها کرده و به دنبال فساد رفته به ایران برگردد، سفره مردم ما رنگین تر می‌شود؟ از بهروز وثوقی که بگذریم، مگر چند سال پیش،  آن خواننده زن را به ایران نیاوردند. چه اتفاقی افتاد؟   چه کرد؟ جز این که مدتی ایران بود و دوباره به خارج از کشور رفت تا علیه نظام حرکت کند.  

این عضو شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین مطرح کرد: یکی از مسایلی که از سوی نویسندگان، هنرمندان و برخی آحاد جامعه بیان می‌شود، نبود آزادی بیان است. سوال ما این است اگر آزادی وجود نداشت شما می‌توانستید خدمت اولین شخص مملکت بروید و بدون استرس، همه خواسته‌ها و گلایه‌های خود را مطرح کنید؟ لازم نیست به گذشته دور برگردید، فیلم دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری یا مراسم افطار رئیس جمهور را ببینید تا دریابید آزادی در هیچ کجای دنیا با ایران برابری نمی‌کند. همه کسانی هم که از عدم آزادی دم می‌زنند کافی است به موزه عبرت بروند تا ببینند طعم و معنای آزادی کدام است. همین هنرپیشه‌هایی که حالا به اسطوره سینمای ایران تبدیل شده‌اند، پیش از انقلاب کجا بودند؟  

سردار کارگر در پاسخ به انتقاداتی که در ارتباط با عملکرد صدا و سیما مطرح می‌کنند، گفت: خود من به بعضی برنامه‌های صدا و سیما انتقاد دارم اما امروز نوک حمله‌ها متوجه صدا و سیماست که چرا در تمام این سال‌ها تصویر یا مصاحبه‌ای از ناصر ملک مطیعی پخش نکرده؛ خدا رحمت کند ملک مطیعی را. اما مرگ او فاجعه نیست. رفتن ملک مطیعی هم مثل رفتن آدم‌های دیگر. ضمن این‌که من خاطرم هست همان زمان، دلسوزان نظام و خانواده شهدا در برابر پخش آن مصاحبه موضع گرفتند که وقتی ما انقلاب کردیم و شهید دادیم، این افراد کجا بودند؟  

به گفته رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برخی مسئولان هم به خاطر جمع کردن رای یا به هر دلیل دیگر، از افراد معلوم الحال و هنرمندنماها حمایت می‌کنند در حالی که به جای این اشخاص، می‌توان هوای هنرمندان شریفی را داشت که عاشق وطن خود هستند. برای مثال خود من در جریان خانه سینما، نزدیک به ۲۵۰ ساعت با همه صنف‌های خانه سینما و جناح مقابل‌اش جلسه گذاشتم و حرف‌هاشان را شنیدم؛ درست است که عده‌ای دنبال سینمای فاسد پیش از انقلاب یا هالیوودی هستند اما تعداد کثیری از اهالی خانه سینما، با شرافت و زحمتکش‌اند و همین افراد مشکل معیشتی و بیمه دارند و ما باید به داد این افراد برسیم نه این‌که دنبال حمایت از کسانی باشیم که به خارج از ایران می‌روند و کشف حجاب می‌کنند و با نامحرم دست می‌دهند بعد هم انتظار دارند کشور کوتاه بیاید؛ گرچه تا حالا هم کشور کوتاه آمده و همین مساله آنها را تا آنجا پر رو کرده که مطالبه می‌کنند.

امروز برخی مسئولان، نقش اپوزسیون را بازی می‌کنند

سردار کارگر با اشاره به این‌که استکبار جهانی دنبال برچیدن نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: استکبار به جنگ اقتصادی و فرهنگی با ما پرداخته و دنبال تغییر نظام و حذف نام جمهوری اسلامی نیست. او می‌خواهد از این نظام پوسته‌ای باقی بماند و محتوا گرفته شود و ما نباید اجازه دهیم تا افرادی چون وثوقی و ملک مطیعی به اسطوره‌های سینمای ما تبدیل شوند آن هم در شرایطی که هنرمندان جوان و متعهدی هستند که مدافع انقلاب و ارزش‌های آنند و مگر خواسته امام راحل نبود که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و مفهوم جمله «آتش به اختیار» مقام معظم رهبری هم همین بود.

 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با انتقاد از مسئولانی که امروز، نقش اپوزسیون را بازی می‌کنند بیان کرد: جالب است که برخی مسئولان، امروز به مخالف‌خوان تبدیل شده و مدام از نظام سوال می‌کنند و کسی نیست به آنها بگوید: نظام کیست؟ مگر خود شما جزو نظام نیستی و نبوده ای؟ اگر نظام مشکلی دارد از بی عرضگی شماست. روی سخن من نه با اصطلاح طلبان است نه اصولگراها، من با همه مسئولانی هستم که امروز دنبال سیاسی کاری رفته و سنگینی همه کارها را بر دوش رهبری انداخته اند. چرا باید فضا به گونه‌ای باشد که مقام معظم رهبری بیایند و از انقلاب دفاع کنند اما مسئولان دست روی دست بگذارند و نقش مخالف هم داشه باشند!؟  

سردار کارگر با اشاره به این‌که امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است، گفت: ما پیش از این هم تحریم شده‌ایم. مگر دوره جنگ همه چیز کوپنی و جیره بندی شده نبود؟ امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت و امنیت است و آمریکا و اذناب او هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. ما امسال به کوری چشم دشمنان، ۴۰ سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم و از جهان اسلام هم حمایت می کنیم چراکه عراق و سوریه و یمن از ما الگو گرفته‌اند. امید که یک روز برچیده شدن رژیم صهیونیستی را جشن بگیریم.

 
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار