کد خبر: 911515
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
تا پایان تیرماه
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن طرح راهبردی شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

رضا رحمانی که با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در خصوص روند اجرای پروژه شناسایی ظرفیت‌های تولید ملی سخن می‌گفت، یکی از اهداف اجرای این را بروزرسانی آمار و اطلاعات طرح‌ها و واحدهای صنعتی در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در اعلام برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی بر نهایی شدن استراتژی توسعه صنعتی تأکید داشته است، تصریح کرد: این استراتژی باید منجر به یک برنامه عملیاتی، نه روی کاغذ بلکه روی زمین شود.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این طرح هم شناسایی وضع فعلی استان‌ها مدنظر است و هم طرح‌هایی که بیش از یک سال گذشته شروع شده، باید تعیین تکلیف شوند.

رحمانی همچنین از تدوین ۱۸۴ طرح راهبردی و اقدام اساسی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در این وزارتخانه خبر داد و افزود: این طرح‌ها در قالب حمایت از صادرات تولیدات داخلی، حمایت از توسعه واحدهای معدنی، بحث بازار، لجستیک و فناوری است.

وی تصریح کرد: در این بین، ۱۰ پروژه ناظر بر اشتغال است که از آن جمله می‌توان به بازسازی ناوگان تجاری کشور، صنایع دریایی، تولید پوشاک و زنجیره فولاد و مس اشاره کرد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بحث بازسازی ناوگان تجاری کشور قرار است در ظرف سه سال آینده، ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس کامیون و وانت نوسازی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر