کد خبر: 913091
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر عنوان شد
هیچ مانعی برای گسترش روابط با قطر به عنوان یک کشور همسایه و برادر وجود ندارد و تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود.
رئیس جمهور با استقبال از گسترش مناسبات تهران با دولت و ملت قطر، تأکید کرد که هیچ مانعی برای گسترش روابط با قطر به عنوان یک کشور همسایه و برادر وجود ندارد و تهران همچنان در کنار دوحه خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، ابراز امیدواری کرد که تهران و دوحه بتوانند از ظرفیت‌های بسیار زیادی که برای روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور وجود دارد، بیش از پیش استفاده کنند. روحانی مقاومت و ایستادگی ملت و دولت قطر در برابر فشارها، تهدید‌ها و محاصره ناعادلانه را ستودنی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران محاصره تحمیلی قطر را ناعادلانه و باعث تفرقه و تنش بیشتر میان کشور‌های منطقه می‌داند و تمامی تلاش خود را برای همکاری و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه به کار می‌گیرد. رئیس جمهور با تأکید بر اینکه سیاست تهران، تعامل و گفت‌وگو با کشور‌های منطقه برای پایان دادن به اختلافات است، تلاش برای ایجاد ثبات و امنیت در کل منطقه را به نفع همه ملت‌های منطقه دانست و اظهار داشت: سیاست‌های ماجراجویانه برخی کشور‌های منطقه را نادرست می‌دانیم و معتقدیم که تداوم این روند بی‌تردید مشکلات موجود در منطقه از جمله در فلسطین، سوریه و یمن را بیشتر می‌کند. روحانی گفت: امروز مردم فلسطین و به‌ویژه ساکنان غزه در فشار زیادی هستند و هر روز توسط رژیم غاصب صهیونیستی مورد حمله قرار می‌گیرند و حمایت جمعی ما مسلمانان می‌تواند در تخفیف آلام آن‌ها تأثیرگذار باشد. رئیس جمهور همچنین با تأکید بر اینکه بحران یمن راه حل نظامی ندارد و همه باید با تقویت راه‌های سیاسی، به ایجاد ثبات و امنیت در این کشور و منطقه کمک کنیم، تهاجم اخیر به بندر حدیده را باعث شکل‌گیری یک فاجعه انسانی در یمن برشمرد و گفت: ادامه این درگیری‌ها، مردم فقیر یمن را در فشار طاقت‌فرسا قرار داده و وظیفه همه ما این است که به این مردم مظلوم کمک کنیم.
امیر قطر نیز در این تماس تلفنی تأکید کرد: روابط دیرینه ایران و قطر هر روز در حال توسعه است و ما مصمم هستیم که این روابط بیش از پیش در همه عرصه‌ها توسعه‌یافته و تقویت شود و من شخصاً روند توسعه روابط دو کشور را دنبال می‌کنم. شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با تقدیر از مواضع دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران در مسئله محاصره قطر و تأکید بر اینکه دوحه این موضعگیری‌ها را هیچ‌گاه فراموش نخواهد کرد، گفت: ما معتقدیم حل تمام اختلافات در منطقه تنها از طریق گفت‌وگو ممکن است و هیچ کشوری نمی‌تواند دیدگاه خود را بر کشور‌های دیگر تحمیل کند. وی با تأکید بر اینکه سیاست قطر حمایت از ملت فلسطین است، اظهار داشت: از ایستادگی ملت فلسطین حمایت می‌کنیم و به این سیاست خود ادامه می‌دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار