کد خبر: 913947
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۴۴ طرح هادی روستایی در استان تهیه شده است‌.
حمیرا رحیمی

سهراب رئیسی  با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی اظهار داشت: هدف از اجرای طرح‌های هادی روستایی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی‌ و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی‌ روستا، ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود مسکن روستاییان‌ و خدمات محیط زیست و عمومی است‌.

وی با بیان اینکه تهیه طرح هادی برای روستاهای‌ بالای 20 خانوار، مراکز دهستان‌ها و روستاهای دارای اولویت ویژه است، افزود: طرح هادی نیز در روستاهای بالای 50 خانوار، روستاهای دارای بافت با ارزش‌ روستایی‌ و دارای پتانسیل گردشگری و مراکز دهستان‌ها اجرا می‌شود‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری یکی از اهداف مهم این نهاد را حفظ جمعیت روستایی و کمک به اقتصادمقاومتی عنوان و بیان کرد: تهیه و اجرای طرح‌ هادی شامل نقشه‌برداری و تهیه نقشه از وضع موجود روستاها به صورت عرضه و عیان‌، تهیه طرح پیشنهادی، تصویب و فازبندی آن، مطالعه و تهیه نقشه اجرایی، تهیه پروفیل طولی و عرضی، تهیه دیتایل‌های اجرایی، پیاده کردن نقشه اجرایی، تخریب، آواربرداری، نصب جوی‌ و جدول، تسطیح‌ و رگلاژ معابر اصلی، زیرسازی و آسفالت آن، جابجایی شبکه‌های‌ برق و اصلاح ساختار کالبدی‌ و بهبود کیفیت سکو‌نت‌گاه‌ها و نگهداری، تعمیر و بازسازی است‌.

وی گفت: در حال حاضر 544 روستا تهیه طرح و در 244 روستا بازنگری طرح انجام که در 329 روستا اجرای طرح هادی آغاز و در برخی از روستاها چندین مسیر تعریف و اجرا شده است‌.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح‌ کرد: همچنین با استفاده از 12 هزار تن‌ قیر رایگان که دولت طی ‌ 3 سال گذشته در اختیار این نهاد قرار داد معابر 121 روستا به میزان 848 هزار و 433 متر مربع آسفالت‌ شده است‌.

رئیسی ادامه داد: در سال گذشته نیز طرح هادی در 79 روستا تهیه و بازنگری شد و با اعتبار مصوب 22 میلیارد تومان در 151 روستا اجرا گردید‌.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر