کد خبر: 914281
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: طی سال های اخیر ۷۰ هزار جلد قرآن کریم توسط خیران در استان مرکزی چاپ و توزیع شده که در این زمینه رتبه برتر کشور را کسب کرده ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: طی سال های اخیر ۷۰ هزار جلد قرآن کریم توسط خیران در استان مرکزی چاپ و توزیع شده که در این زمینه رتبه برتر کشور را کسب کرده ایم.

حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همزمان با فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در نشست با اصحاب رسانه در اراک، اظهار داشت: اول تیرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی می باشد که در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی عنوان شده است.

وی افزود: هدف عمده تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی از سوی حضرت امام(ره) ارتقای باورهای دینی و ارزش های اسلامی در میان اقشار مختلف به خصوص جوانان است و به خاطر اینکه به این هدف کلی برسیم، سازمان تبلیغات اسلامی دارای برنامه ریزی های متعدد در امور مختلف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به دورنما و برشی از کلیات اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: تاسیس مرکز و موسسات فرهنگی، هنری، آموزشی، اطلاع رسانی تخصصی به منظور تامین محتوا و مبانی لازم، تاسیس مراکز اطلاع رسانی تبلیغات دینی به منظور تبیین ارزش های اسلامی، تحکیم باورهای دینی و پاسخگویی به سوالات و شبهات افراد، نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم، جلب مشارکت و همکاری و هدایت های مردمی از طریق صدور مجوز و تاسیس و ساماندهی کانون های فرهنگی تبلیغاتی دینی، کانون های قرآنی، تشکل های مذهبی، انجمن های اسلامی و... بخشی از برنامه ها و وظایف این سازمان است.

قربانپور خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی برنامه هایی که برشمرده شد، سامانه ای ملی به نام سامانه طوبا راه اندازی شده است. در حوزه فعالیت در این سامانه استان مرکزی در میان استان های کشور براساس ارزیابی های انجام شده از جایگاه خوبی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در مورد ثبت فعالیت ها در سامانه طوبا خاطرنشان کرد: در استان مرکزی دو هزار هیات مذهبی وجود دارد که یک هزار و ۴۶۸ هیات مذهبی رسما در سامانه طوبا ثبت شده و رسمیت پیدا کرده اند و برخی هم در آستانه ثبت در سامانه هستند، همچنین یک هزار و ۹۶۰ مداح شناسنامه دار در استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار