کد خبر: 915261
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
دغدغه‌های بی‌پایان کشتی
هرچه جلوتر می‌رویم وضعیت برای کشتی وخیم‌تر می‌شود. مسئولان هم بی‌خیال هستند و اصلاً انگار نه انگار که نه کشتی که کل ورزش کشور با خطر تحریم و تعلیق رو‌به‌روست.
فریدون حسن
هرچه جلوتر می‌رویم وضعیت برای کشتی وخیم‌تر می‌شود. مسئولان هم بی‌خیال هستند و اصلاً انگار نه انگار که نه کشتی که کل ورزش کشور با خطر تحریم و تعلیق رو‌به‌روست.
قبلاً بار‌ها نوشته‌ایم که صهیونیست‌ها با لابی قدرتمند خود در اتحادیه جهانی کشتی مشغول برنامه‌ریزی هستند. روس‌ها، گرجستانی‌ها و اوکراینی‌ها هم از آن‌ها حمایت می‌کنند، ولی ما کوچک‌ترین توجهی به این مسئله نداریم، فریاد‌های اهالی کشتی نیز شنیده نمی‌شود یا اگر شنیده شود به چیز‌های دیگری تعبیر می‌شود.
کشتی امروز بیش از نکات فنی به دیپلماسی قوی و مدیریت فرامنطقه‌ای نیازمند است. کشتی را باید با مدیریت درست، لابی قدرتمند و برنامه‌ریزی دقیق از این گرداب نجات داد، ولی فعلاً همه سکوت کرده‌اند، هرچه هم که می‌گذرد اوضاع خراب‌تر می‌شود.
امیر توکلیان شاید نگران‌ترین مرد این روز‌های کشتی ایران باشد. مدیر تیم‌های ملی رده‌های سنی کشتی آزاد می‌داند فرصت زیادی باقی نیست، فقط چند روز تا ۱۳ تیر ماه و شروع رقابت‌های نوجوانان در کرواسی باقی است و او خوب می‌داند صهیونیست‌ها با کشتی‌گیر‌های استیجاری به میدان می‌آیند و نمی‌خواهند زود بازنده باشند و بروند می‌خواهند و می‌آیند که ما را از گردونه رقابت‌ها خارج کنند.
توکلیان می‌گوید: «دیگر راهکار‌های گذشته جواب نمی‌دهد. دیگر نمی‌توان به کشتی‌گیر دستور داد باید ببازی. نمی‌توان نامه پزشکی گرفت و بهانه سر وزن نرسیدن آورد. باید کاری اساسی کرد باید مسئولان دیپلماتیک و کاربلد کشور در این مقوله پررنگ و مؤثر وارد میدان شوند.»
وی ادامه داد: «امروز با توجه به حساسیت کمیته بین‌المللی المپیک روی این موضوع، رئیس اتحادیه جهانی کشتی هم روی این مسئله متمرکز شده و منتظر کوچک‌ترین اشتباه از سوی ماست. آن‌ها می‌خواهند با ایران برخورد کنند. من امیدوارم با تلاش و به میدان آمدن مسئولان این موضوع به نحوی درست برطرف شود. ما تابع سیاست‌های نظام هستیم، ولی باید حمایت شویم.»
توکلیان گفت: «از حُسن‌نظر و توجه ویژه مقام معظم رهبری به ورزش کشتی تشکر می‌کنم، ایشان به مراجع ذی‌صلاح دستور رسیدگی دادند که باید آن‌ها هم زودتر این دستور را اجرا کنند.»

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست با بهره‌گیری از کشتی‌گیران‌نامدار و مدال‌آور بازنشسته کشور هایی، چون گرجستان و اوکراین در بخش مدیریت فدراسیون و همچنین به‌کارگیری کشتی‌گیران نوجوان، جوان و حتی بزرگسال از این دو کشور سعی در حضوری قدرتمند در رقابت‌های بین‌المللی دارد. در این میان حمایت روس‌ها از فدراسیون این رژیم نیز مزید بر علت شده تا آن‌ها راحت‌تر به خواسته‌های خود برسند و این می‌تواند برای ورزش ایران که این رژیم غاصب و جنایتکار را به رسمیت نمی‌شناسد، مشکلات زیاد را ایجاد کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار