کد خبر: 915278
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
مدیر کل آموزش و پرورش البرز خبرداد
مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: تمام مدارس شاهد این استان با استفاده از اعتبار سرانه دانش آموزی و کمک خیرین نیک اندیش هوشمند سازی شد.

خسرو ساکی افزود: براساس سند تحول بنیادین یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش، بهبود شیوه‌های آموزشی و افزایش کیفیت آموزش به نسل جوان، کودکان و نوجوانان کشور است.

وی ادامه داد: به همین منظور از سوی آموزش و پرورش طرح های مختلفی تدوین و در مدارس کشور اجرایی شده که خوشبختانه در اجرای این گونه طرح ها مدارس شاهد پیشرو هستند.

ساکی از جمله این طرح‌ها را در بخش هوشمندسازی مدارس و شیوه‌های آموزشی عنوان کرد و خاطر نشان شد: در این حوزه استان البرز کارنامه موفقی دارد زیرا همه کلاس های مدارس شاهد آن مجهز به سیستم هوشمند سازی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس ترکیبی از آیتم های مختلف مانند ایجاد بسترهای تکنولوژی، آموزش معلمان، تغییر محتوا، تجهیز و اتصال مدارس به شبکه اینترانت و آموزش مهارت های نرم افزاری به دانش آموزان است که مجموعه این آیتم ها می تواند تحولی در روش های سنتی آموزش ایجاد کند.

وی اضافه کرد: هوشمند سازی یکی از اولویت های تجهیزاتی مدارس است که نقش موثری در تسهیل مراحل یادگیری و کیفیت بخشی به سیستم آموزشی دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز نیاز به تغییر در این حوزه طبق سند تحول بنیادین و هوشمند‌ سازی مدارس دارد تا از این طریق بتواند نظام تعلیم و تربیت را متحول کند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: هوشمند‌سازی مدارس از راهبرد اساسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است که درالبرز با کندی به دلیل تنگناهای مالی در حال انجام است و نیاز به افزایش مشارکت های مردمی در راستای هوشمند کردن همه مدارس استان داریم.

ساکی با اشاره به اینکه البرز 291 کلاس درس در مدارس شاهد دارد، یادآور شد: در سال تحصیلی 97-96 حدود 9 هزار دانش آموز در مدارس شاهد این استان تحصیل کردند.

وی اظهارداشت: 801 معلم در قالب پست های مختلف مسئولیت امور آموزشی و تربیتی مدارس شاهد البرز را بر عهده دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار