کد خبر: 915658
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
رقابت‌های نوجوانان جهان و احتمال رویارویی با ورزشکاران صهیونیست
غفلت دنباله‌دار مقامات ارشد ورزش شرایط را بغرنج‌تر از همیشه کرده تا جایی که در پنج وزن نخست قهرمانی جهان احتمال رویارویی آزادکاران ایران با رقبای رژیم اشغالگر وجود دارد.
رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در حالی در کرواسی آغاز شده که همه نگران آینده کشتی ایران هستند. با اینکه از ماه‌ها قبل مسئولان فدراسیون در خصوص احتمال همگروهی کشتی‌گیران کشورمان با نمایندگان رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند، اما غفلت دنباله‌دار مقامات ارشد ورزش شرایط را بغرنج‌تر از همیشه کرده تا جایی که در پنج وزن نخست قهرمانی جهان احتمال رویارویی آزادکاران ایران با رقبای رژیم اشغالگر وجود دارد.
بی‌خیالی محض
سال گذشته بود که پشت کردن علیرضا کریمی به نماینده صهیونیست‌ها بازتاب گسترده‌ای در سطح جهان داشت. همان زمان نیز همه نگاه‌ها به ورزش ایران و به رسمیت نشناختن ورزشکاران رژیم کودک‌کش جلب شد. با اینکه گفته می‌شد اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک محرومیتی بسیار سنگین را برای کشتی و ورزش ایران در نظر گرفته‌اند، اما رایزنی‌های رسول خادم و اقدام به موقع او مانع از این اتفاق شد و قضیه با محرومیت شش ماهه کریمی و دو ساله مربی‌اش خاتمه یافت، اما پس از رقابت‌های زیر ۲۳ ساله‌های جهان، صهیونیست‌ها بیش از پیش دست به کار شد‌ند و با نفوذ گسترده‌ای که در IOC دارند، منتظر کوچک‌ترین حرکتی از کشتی‌گیران کشورمان هستند تا عقده‌های سیاسی خود را در میدان ورزش خالی کنند. در حالی که همه از این شرایط آگاه هستند و خبر‌های اعمال نفوذ‌ها و لابی‌های اشغالگران در جهت تضعیف ورزش کشورمان در رسانه‌های ایرانی منتشر می‌شود، اما آقایان مسئول با خیالی راحت دست روی دست گذاشته‌اند و قدمی برای گرفتن حق ورزشکاران ایرانی برنمی‌دارند.
خلأ لابی و مذاکرات دیپلماتیک
ماه‌هاست که مدیران فدراسیون کشتی و در رأس آن‌ها رئیس این فدراسیون از طرق مختلف به خطرات احتمالی اشاره می‌کنند و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تقاضای کمک دارند، اما آقایان مسئول بی‌اعتنایی به کشتی را به حد اعلا رسانده‌اند و نه‌تن‌ها کمکی نکرده‌اند، بلکه بودجه این رشته را نیز کاهش داده‌اند. در چنین شرایطی در زاگرب محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در صورتی که هر یک از نمایندگان ما با رقبای صهیونیست خود روبه‌رو شوند با پایبندی به ارزش‌ها و خط قرمز‌های نظام جمهوری اسلامی و همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین قطعاً حاضر به مبارزه با ورزشکاران این رژیم نخواهند شد. مخالفان ایران بدون شک از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند و تمام تلاش‌شان را به کار می‌گیرند تا کشتی و حتی ورزش ایران را تعلیق کنند.
امروز خلأ شدید مذاکره و لابی بیش از پیش احساس می‌شود. انتظار می‌رفت وزیر ورزش برای حل این مشکل و هموار کردن شرایط با سران ارشد IOC، به ویژه توماس باخ وارد مذاکره شود و با لابی‌های ضدایرانی مقابله کند، اما این اتفاق نیفتاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار