کد خبر: 916101
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 4000 موقوفه و رقبه فاقد سند آذربایجان غربی در سال گذشته سند دار شدند.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در خصوص مشکل سند مالکیت موقوفات و رقبات استان، اظهار داشت: تا سال گذشته 14 هزار رقبه شامل 4000 رقبه انتفاعی و 10 هزار رقبه منفعتی فاقد سند مالکیت بود که با برنامه ریزی های لازم برای سند دار کردن آنها اقدام شد.

وی افزود: آذربایجان غربی در سال 96 جزو استان های برتر در بحث سنددار کردن موقوفات و رقبات فاقد سند بود بطوریکه در مدت گفته شده 4000 موقوفه و رقبه در سطح آذربایجان غربی سنددار شدند و مابقی آنها نیز تا پایان سالجاری سند دار خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه در اولین گام اسناد مالکیت 30 روستای پر رقبه وقفی در شمال آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: اسناد مالکیت 10 روستا در شهرستان سلماس، 2 روستا در شهرستان چایپاره و 18 روستا در شهرستان خوی که 6 دانگ همه این 30 روستا وقف بود، بررسی شده و طی هماهنگی های لازم با ثبت اسناد، بنیاد مسکن و منابع طبیعی استان و برگزاری نشست در هر یک از شهرستان ها مشکل آنها تا پایان امسال حل و فصل می شود.

حجت الاسلام جوانبخت خاطرنشان کرد: با تفاهم ایجاد شده ما بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی 15 هکتار از اراضی حاشیه امامزاده برگشاد سلماس نیز آزادسازی و با سند دار شدن جز حریم امامزاده محسوب می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر