کد خبر: 916158
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف
با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف، از موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهد رونمایی شد

ب مراسم آغاز به کار انجمن یاوران وقف قرآنی و رونمایی از موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده جدید تربیت مدرس قرآن مشهد باحضور حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس  سازمان اوقاف و امور خیریه  برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در اداره اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم با بیان اینکه دو سال پیش کلنگ ساخت این دانشکده با کمک نیکوکاران و خیرین برای تربیت نیروی قرآنی در جامعه اسلامی زده شد، گفت: امیدواریم با ساخت موقوفه ی مشارکتی دانشکده تربیت مدرس قرآن در مشهد خدمتی به قرآن کریم و جامعه قرآنی انجام دهیم وهمه از این میراث ماندگار بهرمند شوند، گفت:

وی افزود: چند سال قبل ایجاد وقف مشارکتی به مجلس پیشنهاد شد که با وقف جمعی بتوانیم از ظرفیت خیرین و واقفان استفاده کنیم،

 

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: در حال حاضر چون همه افراد دارای ملک و اموال زیادی نیستند و برای اینکه همه افراد با هر مقداری بتوانند در امر وقف شرکت داشته باشند طرحی مطرح شد که در قالب عقد صلح و وکالت که به لحاظ قانونی و شرعی مشکلی نداشته باشد انجام شود که هر فردی از جامعه در این امر الهی شرکت داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در اداره اوقاف و امور خیریه با اشاره به وقف جمعی مهر فاطمی که در میدان شهدا مشهد و بیمارستانی که به صورت وقف مشارکتی در شیراز در حال ساخت است، اظهار کرد: هر فردی به اندازه توان و تمکن خود در این وقف های مشارکتی شرکت می کند و در این امر خیر سهیم باشد.

حجت السلام و المسلمین محمدی ادامه داد: موقوفات با موضوع قران کم است که از مهجوریت قرآن است و هر چقدر هم در زمینه قرآن و موقوفات قرآنی وقف داشته باشیم باز هم کم خواهد بود که امیدواریم با وقف در زمینه قرآن بتوانیم به تربیت افراد قرآنی در این باره کمک کنیم.

 

وی افزود: قبل ازانقلاب به قرآن توجه نمیشد انصاف این است که وقف های بیشتری برای قرآن به وجود آید که با هدف ترویج معارف قرآن در جامعه و فرهنگ قرآن در جامعه مطرح شود.

دانشکده دانشکده قرآن مشهد در سال 1380 در مشهد با 4 رشته تحصیلی تفسیر قرآن، علوم قرآن،علوم قرآنی و حدیث تاسیس شد که در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفته است.

این دانشکده تعداد 435 دانشو دارد ه 247 دانشجو در مقطع کارشناسی و 188 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

 43 استاد در این دانشکده حضور دارند که به تدریس دروس قرآنی در این دانشگاه می پردازند و  تا امروز 602 دانشجواز دانشکده قرآن مشهد فارغ التحصیل شده اند و به جامعه قرآنی شهرمان کشورمان افزوده شده اند.

زمینی که دانشکده جدید در آن ساخته می شودبالغ بر 4 و 2 دهم هکتار است که در سال 93 عملیات حصار کشی آن آغاز شد و 28 هزار متر مربع آن برای فضای آموزشی ، ورزشی، فرهنگی در نظر گرفته شده است.

تاکنون برای فاز اول این دانشکده با مساحت 5 هزار و 500 متر مربع با انشعاب های آب و برق و اسکلت بتنی و امکانات یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد ظرفیت پذیرش 700 دانشجو را دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار