کد خبر: 916968
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
صوت‌های اخلاقی
آنچه که در ادامه آمده است ‏‏تفسیری است عرفانی از سوره‌ی مبارکه حمد که حضرت امام خمینی (ره) آن را در ضمن چند جلسه سخنرانی در سال ۱۳۵۸ در سیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه نموده است.

سرویس دین و اندیشه - جوان آنلاین: آنچه که در ادامه آمده است ‏‏تفسیری است عرفانی از سوره‌ی مبارکه حمد که حضرت امام خمینی (ره) آن را در ضمن چند جلسه سخنرانی در سال ۱۳۵۸ در سیمای جمهوری اسلامی ایران ارائه نموده است. متن کامل این جلسات نیز به صورت کتابی تحت همین نام از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر گردیده است. در ادامه می‎‌توانید فایل‌‎های صوتی این جلسات را دانلود بفرمایید.

دانلود فایل صوتی جلسه اول

دانلود فایل صوتی جلسه دوم

دانلود فایل صوتی جلسه سوم

دانلود فایل صوتی جلسه چهارم

دانلود فایل صوتی جلسه پنجم

متاسفانه جلسات فوق به دلیل عرفانی بودن و به همراه داشتن اعتراضات برخی از علما متوقف گردید. در این خصوص استاد رحیم پور ازغدی در ۸۴/۳/۱۵ در سیمای جمهوری اسلامی می‌گوید: «وقتی آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی که در مشهد بودند و با تفسیر سوره حمد امام (ره) که از تلویزیون پخش می‌شد مخالفت کردند. ایشان نگفتند مردم مرا می‌خواهند من هم یقین به کارم دارم و تفسیر را ادامه می‌دهم و اگر ادامه می‌داد اتفاقی نمی‌افتاد، ولی به احترام میرزا جواد آقا امام تفسیر را تعطیل کردند! ...  میرزا جواد آقا تهرانی زمانی به ملاقات امام می‌آید تمام ملاقات‌های امام تعطیل است، ولی امام (ره) ملاقات ایشان را می‌پذیرد. او به امام می‌گوید خواسته‌ای دارم که باید بپذیری. امام می‌گوید بفرما. او می‌گوید می‌خواهم دستتان را ببوسم... وقتی به خاطر درس و بحث رفتم به میرزا جواد آقا گفتم استخاره بگیرید برای رفتن به جبهه ایشان گفت: استخاره نمی‌خواهد ولیّ خدا گفته باید بروی.»
 
جهت دسترسی به متن کتاب تفسیر سوره حمد اینجا کلیک نمایید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر