کد خبر: 917610
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کم تحرکی بزرگترین مشکل در حوزه سلامت جامعه می باشد.

محمد جعفری با اذعان به توسعه فعالیتهای فوق برنامه ورزشی در مدارس اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته بیش از 4میلیون و 900 هزار دانش آموز در طرح المپیاد ورزشی دورن مدرسه ای شرکت کردند که این تعداد بیشن از تعهد صورت گرفته با استانها می باشد.

وی با اشاره به مشارکت قریب به 7 میلیون دانش آموز کشور در طرح نرمش صبحگاهی، افزود: سال تحصیلی گذشته طرح حیات پویا در 26 هزار و 110 مدرسه کشور اجرا شد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش از فعالیت بیش از 18 هزار کلاس به عنوان کانون های ورزشی در سراسر کشور خبر داد و افزود: سال گذشته 81 کانون حرکات اصلاحی تجهیز و ارتقاء یافت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کم تحرکی بزرگترین مشکل در حوزه سلامت جامعه می باشد.
جعفری با اشاره سیاست معاونت تربیت بدنی در خصوص مشارکت محوری اذعان کرد: سال گذشته طرح ورزش با خانواده در 10 درصد مدارس کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: برای رفع بخشی از کمبود نیروی انسانی درس تربیت بدنی در مقطع ابتدائی، طرح گسترش و ارتقاء فعالیتهای تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی در مدارس ابتدائی و با الویت سه پایه اول مدارس دخترانه در حال اجراست.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح در 32 استان کشور اجرا می شود؛ اضافه کرد: در قالب این طرح، برای آموزگاران یک دوره ضمن خدمت 40 ساعته در حوزه درس تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی پیش بینی شده است.

جعفری از تشکیل ستاد عالی این طرح در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دوره های آموزشی آموزگاران در طول تیر، مرداد و شهریور امسال در کل استانهای کشور برگزار می شود.

وی گفت: سیاستهای معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و حوزه تربیت بدنی یکی از یازده حوزه یادگیری برنامه درس ملی است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برگزاری موفق سیزدهمین دوره جشنواره روش های برتر تدریس درس تربیت بدنی در ارومیه تقدیر کرد.

وی ادامه داد: آیین نامه انجمن های ورزش دانش آموزی تدوین شده است و پس از طی فرآیند مستندسازی به استانها ابلاغ می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر