کد خبر: 918006
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
امام جمعه سنندج از حضور مردم در مجلس ختم جانباختگان تصادف اخیر در مسجد جامع سنندج تقدیر کرد و گفت: مردم با حضور در کنار خانواده‌های جانباختگان این حادثه تلخ همدری خود را بیان کردند و موجب تسلی خاطر آنها شدند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار کرد: مردم مسلمان استان کردستان همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند.

امام جمعه سنندج از حضور مردم در مجلس ختم جانباختگان تصادف اخیر در مسجد جامع سنندج تقدیر کرد و گفت: مردم با حضور در کنار خانواده‌های جانباختگان این حادثه تلخ همدری خود را بیان کردند و موجب تسلی خاطر آنها شدند.

وی ادر ادامه اظهار کرد: امروز زائران بیت‌الله الحرام در جمع ما هستند و به خدمت رسول‌الله می‌روند انشالله نائب الزیاره همه مسلمانان باشند.

خدایی با بیان اینکه هر کس به نحو شایسته اطاعت خدا و روسولش را انجام می‌دهد یعنی محبت آنها را به حقیقت در دل دارد، گفت: بر همین اساس است که پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید«این مسلمانان هیچ کس از شما ایمانش کامل نمی‌شود که محبت به من از همه چیز در دلش بیشتر باشد».

وی اضافه کرد: کسی که خدا و پیامبر را از همه داشته‌هایش بیشتر دوست دارد و دیگران را هم به خاطر رضای خدا دوست دارد ایمان کامل دارد.

خدایی با بیان اینکه دوستی خدا و پیامبر خداوند بهترین توشه روز قیامت است، گفت: کسی که فرمان خدا و پیامبرش را عملی و محبت آنها را در دل دارند در روز قیامت سربلند هستند.

وی با تاکید براینکه دوستی با دیگران باید از دوستی با خدا ناشی شود، گفت: انسان باید روابط خود با دیگران را براساس رابطه‌ با خدا و پیامبرش تنظیم کند و حتی دیگران را برای رضای خدا دوست داشته باشد.

به گفته امام جمعه سنندج، توبه کنندگان، پاکان، نیکوکاران، متقین،صابرین و توکل کنندگان از محبوبان خداوند هستند که در قرآن به آنها اشاره شده است.

وی تصریح کرد: صدقه دادن موجب دوری انسان از بلا می‌شود تا جایی که در آیات و احادیث وجود دارد که صدقه 70 بلای بزرگ را از انسان دور می‌کند.

خدایی با بیان اینکه خداوند به جهان اسلام عظمت بیش از پیش عطا فرماید، گفت: امروز به برکت اسلام و انقلاب ملت ایران روز به روز پله‌های رشد و ترقی را می‌پیمایند و امیدواریم به برکت وجود رهبری و حضور مردم در عرصه هر روز شاهد اقتدار بیشتر کشور باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر