کد خبر: 918321
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:
مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی از اشتغالزایی صنایع تبدیلی برای بیش از 1000 نفر در استان خبر داد.

پرویز تومرایی اظهار داشت: تاکنون ۱۵۵واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی استان با ظرفیت ۵۸۱ هزار و ۱۶۴ تن واشتغال زایی هزار و ۱۵۰ نفر در استان پروانه بهره برداری گرفته و فعال اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ واحد پروانه بهره برداری برای صنایع تکمیلی با ظرفیت ۵۸ هزار و ۹۶۰ تن و اشتغال زایی ۱۴۷ نفر صادرشده ادامه داد: در ۴ ماهه سال جاری ۷ پروانه بهره برداری نیز با ظرفیت ۱۲هزار و ۹۰۰ تن صادر و برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: علاقه مندان به راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در زمینه تولید محصولات کشاورزی جز استان های اول کشور است از وجود ۱ هزار و ۳۰۰ فرآورده صنایع تبدیلی وتکمیلی در همه زمینه های دامی، باغی وزراعی در استان خبرداد و افزود: از طریق فراوری بروی انواع میوه های باغی به خصوص سیب و انگور، آبمیوه، کنسانتره و چیپس میوه به بازار عرضه می شود.

تومرایی اظهارکرد: تولید انواع مواد لبنی پاستوریزه ازجمله شیر، کره و پنیر، تولید سالانه ۲۰ هزار تن عسل در استان و فرآورده های عسل همچون گرده، ژل رویال و زهر زنبورعسل ازعمده ترین محصولات دامی تولیدی استان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر