کد خبر: 918651
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
بمناسبت دهه کرامت انجام شد
همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) ، بقعه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) در شهرستان اسلامشهر غبار روبی و عطر افشانی شد .
محمدرضا عباسی

درسالروزمیلاد باسعادت  حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ،  با حضور جمعی ازعاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  بقعه مبارک امامزاده ابراهیم (ع) غبار روبی وعطر افشانی شد .

در این آیین  مذهبی  حجت الاسلام سید عبدالمهدی هاشمی معاونت فرهنگی  اداره اوقاف وخیریه  شهرستان اسلامشهر، با تبریک ولادت باسعادت  حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ، طی سخنانی اظهارداشت: بقاع متبرکه  و امامزادگان همواره مکان  با فضلیت و معنویت بوده و در بین افراد مختلف جامعه  بویژه شیعیان دارای ارزش و احترام خاصی هستند .

وی افزود: از آنجاییکه  زائرین و مجاورین  امامزادگان  کرامات  و فضایل این  نوادگان ائمه اطهار (ع) را   در زندگی خود درک  کرده اند، همواره  نذوراتی را  اهدا می کنند ، که  بخشی از این نذورات بصورت نقدی در داخل ضریح بقعه  متبرکه امامزادگان  ریخته می شود .

هاشمی بیان کرد: نذوراتی که توسط  مومنین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داخل  ضریح ریخته  می شود، بعنوان نذورات عام محسوب شده وتقریبا" هر 2ماه یکبار، با حضور جمعی از مردم و تولیت وهیت امناء  امامزاده  و جمعی از مسئولین منطقه جمع آوری می گردد .

هزینه کرد نذورات در جهت احیایی امامزادگان

وی با اشاره به  نحوه هزینه کرد نذورات جمع آوری شده ، تاکید کرد:نذورات جمع آوری شده  ، پس از تنظیم صورتجلسه  و تایید حاضرین به  حساب مشخص امامزاده  واریز شده و  پس از طی مراحل  اداری و قانونی  در سرفصل های تعیین شده  هزینه می شود .

معاون  فرهنگی اداره اوقاف  و امورخیریه شهرستان اسلامشهر ، افزود: نذورات جمع آوری شده با نظارت اداره اوقاف  صرف  تامین  اعتبارات عمرانی  امامزاده -  پرداخت هزینه های جاری ، حق الزحمه  خادم ، انجام امور فرهنگی  و مذهبی در مناسبتهای مختلف مذهبی ، ولادتها و شهادتها و... می گردد .

وی تاکیدکرد: درهزینه کردهای نذورات عام هیچ گونه  دخل و تصرف و اعمال سلیقه شخصی نمی شود وبخش اندکی از آن به حساب  اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان واریزمی گردد که این مبالغ هم  درمناسبتهای گوناگون  مجددا " درجهت  انجام امور فرهنگی  درمنطقه هزینه  می شود.

 هاشمی خاطر نشان کرد:تنها منبع در آمد امامزادگان  و اماکن مذهبی  نذورات مردمی بوده و ازهیچ درآمد و سهم قانونی در بودجه دولتی  برخوردار نیستند و درموارد مختلفی هم افراد نذورات مشخص و خاصی را با نیت مشخص وهدف معلومی  اهدا می کنند که  صرفا"  در جهت  تامین نیت  اهدا کننده   مصرف خواهدشد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر