کد خبر: 918820
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چایپاره:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چایپاره گفت: سالانه قریب به ۵ هزار قربانی در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) ذبح می شود و این نشان از عشق و محبت مردم به حضرت ابوالفضل (ع) می باشد.

حجت ‌الاسلام حسن پوراکبر خاطرنشان کرد: تکیه حضرت ابوالفضل (ع) یکی از بقاع شاخص و درجه یک استان به شمار می رود و قدمت آن ۲۰۰ سال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چایپاره با اشاره به اینکه این مکان نه قدمگاه بوده و نه زیارتگاه است و نه حتی حضرت ابوالفضل (ع) در اینجا حضور یافته است، ادامه داد: این مکان فقط یک تکیه گاه بوده و ملک شخصی دو نفر بوده است که در مرز بین دو ملک دچار اختلاف می شوند.

حجت الاسلام پوراکبر افزود: بنا به نقل قول های صورت گرفته یکی از این دو شخص ملک خود را وقف حضرت ابوالفضل (ع) می کند و نفر دوم نیز به دلیل پاره ای مشکلات در زندگی خویش، مشکلات را به این ملک نسبت داده و او هم وقف می نماید.

وی با بیان اینکه ریشه این تکیه‌گاه به موقوفه بودن آن باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: سنگی که در این مکان قرار دارد و بسیار معروف شده، در مرز دو ملک قرار داشته است و شخص دوم هر روز سنگ را جابجا می کرده تا مرز ملک خود را بیشتر کند ولی هر روز سنگ حرکت می‌کرد و به مکان اصلی خود باز می‌گشت و این مورد چندین بار تکرار می شود تا اینکه فرد ملک خود را وقف حضرت ابوالفضل (ع) می کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چایپاره، تصریح کرد: به مرور زمان چون این مکان به نام حضرت ابوالفضل (ع) شناخته شده بود موجب شد تا قداست خاصی برای مردم پیدا کند و اکنون سالانه بیش از ۷۰۰ هزار نفر زائر و گردشگر از اقشار مختلف شیعه و سنی از سطح کشور و حتی کشورهای همجوار همچون ترکیه، آذربایجان و نخجوان نیز در این مکان حضور می یابند.

وی اظهار کرد: سالانه قریب به ۵ هزار قربانی در این مکان ذبح می گردد و این نشان از عشق و محبت مردم به حضرت ابوالفضل (ع) می باشد.

حجت الاسلام پوراکبر گفت: در راستای تجهیز امکانات این تکیه گاه نیز ۳۰ باب زائرسرا برای زائرین تدارک دیده شده و مغازه های تجاری فراوانی نیز وجود دارد.

وی افزود: این مکان ۶۰ هزار متر مربع وسعت داشته و طی تفاهم نامه ای که میان اداره منابع طبیعی و اداره اوقاف منعقد شده منابع طبیعی تا ۱۵ هکتار می تواند به محیط بقاع متبرکه و امامزادگان واگذار کند که در این تکیه گاه علاوه بر آن مقدار، ۱۳ هکتار دیگر نیز افزوده شده و تا بدینجا ۷۳ هکتار وسعت این مکان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چایپاره ادامه داد: در راستای اجرای طرح جامع نیز ۷ هزار متر مربع در حال اجرا بوده و طرح جامع شامل فضاهای متعددی است که در آن تعبیه شده و اکنون یک فاز حسینیه افتتاح نیز شده و کتابخانه دیجیتالی، فضای سبز، رواق و سرویس های بهداشتی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اتمام طرح جامع این مکان به یک قطب فرهنگی در منطقه تبدیل می‌گردد، خاطرنشان کرد: عملیات فیزیکی طرح جامع این تکیه‌گاه از سال ۹۰ آغاز شده ۳ میلیارد تومان برآورد اولیه شده بود که فعلا ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده و یکی از بقاعی که توانسته از اعتبارات دولتی استفاده کند، تکیه گاه حضرت ابوالفضل(ع) است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر