کد خبر: 918821
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو:
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ۲۰۰ نفر از سرمایه گذاران آذربایجان غربی به مدت دو روز میهمان منطقه آزاد ماکو هستند.

ابراهیم جلیلی اظهار داشت: 160 فرصت سرمایه گذاری در بخش های لجستیک، صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری و برنامه ریزی توسعه منطقه ای در منطقه آزاد ماکو شناسایی و به سرمایه گذاران ارائه شد تا زمینه جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در همایش ملی رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو، معافیت های مالیاتی، مزیت های جغرافیایی، ذخایر معدنی، زیر ساخت های ترانزیتی و بسترهای گردشگری معرفی می شود، افزود: درصدد هستیم با تکیه بر دانش کارکنان در پیمایش یک اقتصاد متوازن مبتنی بر ارزش افزوده با همت آحاد همکاران نقشی اثر گذار در راستای اهداف از پیش تعیین شده دولت تدبیر و امید و تحقق حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی ایفا نماییم.

وی ادامه داد: ۲۰۰ نفر از سرمایه گذاران که اکثرا بومی ولی ساکن شهرهای مختلف کشور هستند، به مدت دو روز میهمان منطقه آزاد ماکو هستند که در بازدید از کارخانه سنگ بری، شهرک صنعتی شوط، نیروگاه برق شرکت گلبرق، کارخانه روان ذوب ماکو و پروژه های زیرساختی از جمله طی مسیر جاده کمربندی بازرگان و محور لجستیک و پایانه صادراتی با بخشی از فعالیت های صنعتی منطقه آشنا می شوند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو یکی دیگر از اهداف همایش ملی رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری را آشنایی فعالان اقتصادی با ظرفیت های گردشگری از جمله بوم گردی و طبیعت زیبای منطقه دانست و گفت: فرصت های گردشگری تنها در طرح های تفریحی و توریستی خلاصه نمی شود، بلکه پروژه های توسعه ای صنایع دستی همچون تولید انواع دست سازه های مربوط به منطقه آزاد ماکو نیز می تواند در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

جلیلی ادامه داد: مشوق ها و تسهیلاتی برای سرمایه گذاری در منطقه پیش بینی شده که به سرمایه گذاران متقاضی در این منطقه ارائه می شود.

وی ظرفیت های منطقه آزاد ماکو را جهت جذب سرمایه گذاری و حضور شرکت های خارجی بسیار بالا توصیف کرد و اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو یک بستر رقابتی مبتنی بر مزیتهای نسبی بی بدیل در شمال غرب کشور در عرصه مبادلات بین المللی با هدف توسعه فعالیت های کار آمد صنعتی و معدنی از طریق جلب و هدایت سرمایه گذاری داخلی و خارجی در راستای رشد و شکوفایی کمی و کیفی ملی فراهم آورده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر