کد خبر: 919441
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه:
رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: با هدف توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید اضافه می‌شود که تاکنون ۱۵ دستگاه آن تحقق یافته است.

مهدی مژدهی فر با اعلام اینکه با هدف توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید اضافه می‌شود، اظهار کرد: تا کنون ۱۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل مسافر شهرداری ارومیه افزوده شده است.

رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه ادامه داد: از این تعداد اتوبوس جدید، 8 دستگاه در ایام نوروز برای جابجایی مسافران به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده بود و 7 دستگاه دیگر نیز در روزهای گذشته با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی وارد این ناوگان شد.

وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از دغدغه های اساسی شهرداری ارومیه عنوان کرد و متذکر شد: با هدف توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر اضافه می شود که ۱۵ دستگاه آن تاکنون تحقق یافته است و ۸۵ دستگاه باقی مانده نیز به تدریج به سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارومیه اضافه و تا حدودی مشکلات توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر حل می شود.

مژدهی فر با بیان اینکه کرایه تاکسی و اتوبوس‌های شهر ارومیه حدوداً به صورت میانگین ۱۸ درصد افزایش یافته است، برای اینکه مبلغ کرایه سبب ایجاد مشکل برای راننده و مسافر نشود تلاش شده تا مبلغ کرایه رند در نظر گرفته شود، ما حداکثر سعی‌مان را کرده‌ایم تا کرایه دریافتی مبلغ رندی باشد، به طور مثال برای مبلغ ۵۰۰ تومان که ۱۸ درصد افزایش آن، معادل با ۹۰ تومان است، برای راحتی مسافر و راننده این مبلغ را ۱۰۰ تومان در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: ما تمامی قیمت‌ها و افزایش کرایه‌ها را در دفترچه‌هایی ثبت و در سطح شهر پخش کرده‌ایم و نیز از طریق رادیو و نصب تابلو در سطح شهر میزان افزایش کرایه‌ها را به شهروندان اطلاع رسانی کرده‌ایم.

رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری ارومیه درباره تخلف در افزایش کرایه‌ها ابراز کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در گرفتن کرایه از سوی رانندگان می‌توانند این موضوع را به اطلاع بازرس‌های اداره تاکسیرانی و اتوبوسرانی برسانند و ما با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

وی درباره علت اصلی افزایش کرایه‌ها یادآور شد: همه ساله بر اساس بخش نامه وزارت کشور که بعد از خرداد ماه صادر می‌شود، کرایه‌ها درصدی افزایش می‌یابند و این درصد مربوط به پیشنهاد سازمان و مصوبه شورای سازمان و شورای شهراست و در نهایت پس از تصویب کمسیون افزایش قیمت تصویب و اجرا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر