کد خبر: 919477
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
گفت و گوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولان در آستانه رقابتهای اقیانوسیه
پنجمین اردوی تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولان در حالی در تهران به پایان رسید که سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری از مشخص شدن ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در ژاپن خبر داد. این رقابت ها از۱۷ تا ۲۱ شهریور در شهر کیتاکیوشوی ژاپن برگزار می شود...

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : پنجمین اردوی تیم وزنه‌برداری جانبازان و معلولان در حالی در تهران به پایان رسید که سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری از مشخص شدن ترکیب اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در ژاپن خبر داد. این رقابت ها از۱۷ تا ۲۱ شهریور در شهر کیتاکیوشوی ژاپن برگزار می شود.

علی اصغر رواسی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان در پایان اردوی آمادگی ملی پوشان در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: خدا را شکر اردوی خوبی برگزار شد .به نظرم بچه ها از آمادگی خوبی برای مسابقات برخودار هستند.این اردو پنجمین اردو تمرینات جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا بود که در نهایت ترکیب تبم ملی برای رقابت های ژاپن و همچنین برای اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا مشخص شد.   

وی در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین"مبنی بر این که ترکیب تیم برای مسابقات اقیانوسیه همان ترکیب جاکارتا است اظهار داشت: ما سعی کردیم در مسابقات اقیانوسیه از ترکیب جوان تری استفاده کنیم.با توجه به اهمیت مسابقات آسیایی جاکارتا ترکیب اصلی را به آن رقابتها اعزام می کنیم . در این اردوهایی که برگزار شد سعی کردیم چند جوان آینده دار را برای به ادو دعوت کنم و انشاله برای مسابقات اقیانوسیه هم از دو جوان در ترکیب تیم ملی استفاده خواهیم برد. به هر حال جوانان ما باید در میادین بین المللی هم شرکت کنند تا با تجربه اندوزی بیشتر در رقابتهای جهانی و پارالمپیک پشتوانه تیم ملی باشند. معتقدم هرچه  ما به جوانان بها دهیم انگیزه آنها بیشتر شده و فردا پشتوانه خوبی برای تیم ملی خواهند بود.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان با اشاره به اینکه هدف اصلی بازی های پارالمپیک جاکارتا است گفت: رقابتهای جارکارتا با توجه به این که دروازه ورودی به پارالمپیک ژاپن خواهد بود برای ما از اهمیت بالایی برخودار است.البته مسابقات اقیانوسیه هم دروازه مسابقات پارالمپیک به شمار می رود اما یک نکته دارد و این که کسانی می توانند ژاپن وزنه بزنند که قبلا در مسابقات جهانی مکزیک وزنه زده باشند.در این رقابتها چون به طور همزمان در چهار کشور برگزار می شود وزنه برداران می تواند جواز حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند. یکی از قوانینی که تیم ها را با مشکل مواجه ساخته و در پارالمپیک های وزنه برداری هم اعمال می شود محدودیت هایی را برای تیم ما بوجود آورده ، مجوز حضور یک نماینده، در هر دسته وزنی است و بنابراین ما مجبوریم ترکیب تیم های اعزامی را با توجه به این موضوع ببندیم.

رواسی درباره چگونگی و معیار انتخاب جوانان در ترکیب تیم ملی گفت: ما همواره در کشورمان رقابتهای قهرمانی را برگزار می کنیم. رقابتهایی که در سطح بالایی برگزار می شوند و وزنه برداران بسار خوبی در ان شرکت می کنند.این رقابتها تجت نظارت IPC برگزار می شود. به نظرم این رقابتها محلی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای بالقوه است.استعدادهای جدیدی که با پشتوانه سازی می توانند اینده سازان تیم ملی شوند.اخیر در همین رقابتهای کشوری ما توانستیم .علیرضا ایزدی  را در ۴۹ کیلو در همینرقابتها انتخاب کردیم که انشاله می خواهیم او را  در رقابتهای ژاپن همراه خود ببریم .البته بر خلاف سال های گذشته نظر کادر فنی و فدراسیون ، بحث جوان گرایی در تیم است. بعد از مسابقات جاکارتا هم بنا داریم چند جوان دیگر را به اردو دعوت کنیم و بی آزماییم.

وی درباره مرحله بعدی اردو هم گفت: ما با توجه به این که دنبال ویزای بچه ها هستیم بهتر است که در تهران اردو بزنیم تا اگر مشکلی بود سریعا آن را برطرف کنیم.البته احتمال دارد ماه بعد بعد از مسابقات ژاپن ، اردویی را در کیش برگزار کنیم تا انشاله وزنه برداران با آمادگی بیشتر در جاکارتا وزنه بزنند.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جانبازان و معلولان درباره قهرانی تیم ملی اظهار داشت: ما امسال توانستیم در مسابقات جهانی مکزیک روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم، همین موضوع باعث شد تا استارت خوبی را برای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی داشته باشیم ضمن اینکه با توجه به سطح بالای تیم ملی وزنه برداری با وجود این که چین قوی تریم حریف ما به حساب می آید و مانعی برای قهرمانی در رقابت های اقیانوسیه و جاکارتا نخواهیم داشت.

 

اسامی  ۱۱ ملی پوش اعزامی به رقابت های وزنه برداری آزاد آسیا، اقیانوسیه معلولین

نادر مرادی، روح اله رستمی، مجید فرزین، سیدحامد صلحی پور(تهران)

 سامان رضی(گیلان)

 امیرجعفری، سیدیوسف یوسفی(البرز)

 صمد عباسی، علیرضا ایزدی(کرمانشاه)

علی اکبر قریب شیء(فارس)

 سیامند رحمان(آذربایجان غربی)

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار