کد خبر: 919608
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
رئیس اداره محیط‌زیست گرمسار خبر داد
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار از تعطیلی دو واحد تولید نمک صنعتی در این شهرستان به دلیل آلودگی محیط‌زیست خبر داد.

حبیب دارپرنیان اظهار کرد: در پی کنترل و پایش کارشناسان محیط‌زیست از واحدهای صنعتی مستقر در شهرستان مشاهده شد که فعالیت دو واحد تولید نمک صنعتی (نمک‌کوبی) در ناحیه صنعتی فجر با آلودگی همراه است.

وی تصریح کرد: فعالیت این واحدها به دلیل نقص در سامانه‌های کنترل آلودگی، عدم استفاده از سیکلون و کیسه‌های غبارگیر، عدم پوشش مناسب بخش دانه‌بندی، باز گذاشتن در‌های سوله تولید و... با انتشار ذرات نمک در محیط و در نتیجه آلودگی هوا همراه بود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار افزود: به استناد ماده 15 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمد.

دارپرنیان با اشاره به اینکه بازگشایی مجدد واحدهای صنعتی فوق منوط به رفع کامل نواقص، کنترل آلودگی و تأیید کارشناسان محیط‌زیست است، افزود: نظر به تجمیع صنایع بالقوه آلاینده در شهرستان گرمسار، صنایع مذکور ملزم به استفاده از سامانه‌های کنترل آلودگی در حین فعالیت تولیدی هستند که در غیر این صورت به‌منظور حفظ سلامت شهروندان با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمسار همچنین از افزایش گشت و کنترل مشترک ادارات محیط‌زیست و دامپزشکی در اجرای طرح پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

دارپرنیان گفت: نظر به ضرورت پیشگیری از بروز احتمالی و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، همچون سال‌های گذشته، گروهی مشترک از کارشناسان محیط‌زیست و دامپزشکی گرمسار نسبت به پایش زیستگاه‌های آبی و مراکز تجمع پرندگان آبزی و مهاجر ازجمله حاشیه مسیر رودخانه دائمی حبله رود، آبگیرهای فصلی، سدهای خاکی و ... اقدام کردند.

دارپرنیان با اشاره به اهمیت حفاظت فیزیکی و اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری و نیز تعامل به عمل آمده برای افزایش و استمرار گشت‌های مذکور افزود: اطلاع‌رسانی به‌موقع و سریع شهروندان و جوامع محلی از هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان وحشی در طبیعت به ادارات محیط‌زیست و دامپزشکی در کنترل و مهار این بیماری نقش زیادی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار